May 24, 2001
Senast jag kollade så kostade PS2 2800 på elgiganten....
Sedan har jag redan en xbox, fast den heter Dell....
*---- Muskler o solbränna är mesigt ----*
[Athlon X2 5000+@3.1Gh|ASock planka |2Gb|900GB HDD[Radeon 3850|Vista Home premium]
December 26, 2001
X-boxen har inte sålt alls lika bra som PS2 har gjort. Så Microsoft har tagit drastiska åtgärder och gått ner till ca 3000kr.
PS2 är bästa konsolen så är det..
X-box har typ sålt lika mycke som PS2n gjorde den första veckan...
Så Play Station 2 behöver inte sänka sina priser för folk köper den som galningar ändå....
September 3, 2001
M$ gjorde ett dåligt drag med att inte integrera DVD uppspelare på en gång.
Dumt drag att släppa den så dyrt.
Dumt drag att massa konsoler var trasiga i japan, vilket repade skivorna.
Nu när det inte har så mycket framgång så ser det ut som om spelföretagen inte vill utveckla spel till dem.
Några stycken SUPERSPEL måste komma som snarast för att rädda XBOX.
December 25, 2000
Nintendo sänkte EFTER X-box, och GameCube är för övrigt bäst, PS-2 har bästa spelen för tillfället (vilket gör den mest köpvärd).
Men GameCube har några MYCKET lovande spel under inkommande.
X-Box är krafitgast men är gjord av MS och har ETT bra spel. Och kommer inte att få några nya bra spel innom något år, så microsoft har floppat totalt.
February 26, 2002
Jag kan inte till fullo hålla med om att Gamecube skulle vara bäst, och dessutom så kan man i detta forum läsa om människor som dissar en konsoll för att en viss tillverkare har gjort den? Barnsligt tycker jag! Och vad menas med att XBOX bara skulle ha ett bra spel, jag kan nämna minst 5 utan att anstränga mig Halo, DoA 3,Amped, Rallisport ch. , Sist men inte minst Project Gotham
Visst så har PS2 ett försprång med titlar som GT3 men vänta tills Sega Gt 2002 kommer
då skall ni få se slakt av Sonys föredetting
June 8, 2001
Finns inga spel som jag vill ha till konsolerna. Möjligtsvis Mario Kart, men då måste den banne mig bli lika bra som den på SNES.
Kanske är Zelda något att ha ock? Mario bryr jag mig inte så mycket om, har fått nog av "jumping-puzzles".
Konsoler är stympade PCs..så det blir en "wait-and-see-attitude" 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: Kaleid den 2002-04-30 09:16 ]
April 5, 2001
Jag har knappt testat X-box, så exakt hur bra det är vet jag inte. Men PS2 däremot har jag spelat en del, men för mig är det en besvikelse. Spelen hackar ju!! GTA3 små hackar ju hela tiden. NHL2002 har jag spelat mycket på PC när man sedan testar det på PS2 så tycker jag att det konstant hackar. Dessutom är laddningstiderna alldeles för långa. Jag trodde det var just sådana saker man skulle slippa om man valde tv-spel framför dator, men det verkar ju snarare tvärtom, på PC-spelen kan man ju iaf ställa ner grafikläget om det går tungt.
2 Guest(s)