XB360 crashing like mad|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
XB360 crashing like mad
skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
sp_UserOfflineSmall Offline
982993
November 25, 2005 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=N1ko]Jo jag sitter här och funderar på att köpa nya xbox360 eller spara pengarna till nya dator-delar nästa år.. men dator-saker är ju så himla dyra!

Börja spara pengar till en ny dator, sedan ångrar du dig och köper en PS3. Det är mitt förslag.

Sedan inser man vad namnet "SONY" står för och funderar istället på en Nintendo.
När tanken på en Nintendo kommer så inser man att en ny dator var trots allt inte så dumt ändå. 😉

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
982995
November 25, 2005 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

YES! Microsoft råkar illa ut, min kväll är räddad 😀

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
983002
November 25, 2005 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppas inte min xbox 360 jag får den 2:a dec blir defekt D:

Iofs bör det väl inte vara särskilt jobbigt att få en ny. :]

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
983054
November 25, 2005 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Kizo][quote=N1ko]Jo jag sitter här och funderar på att köpa nya xbox360 eller spara pengarna till nya dator-delar nästa år.. men dator-saker är ju så himla dyra!

Börja spara pengar till en ny dator, sedan ångrar du dig och köper en PS3. Det är mitt förslag.

Sedan inser man vad namnet "SONY" står för och funderar istället på en Nintendo.
När tanken på en Nintendo kommer så inser man att en ny dator var trots allt inte så dumt ändå. 😉

En Revolution är redan given, inget snack om saken.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
983129
November 26, 2005 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Kizo][quote=N1ko]Jo jag sitter här och funderar på att köpa nya xbox360 eller spara pengarna till nya dator-delar nästa år.. men dator-saker är ju så himla dyra!

Vad står Sony för?

Själv ser jag absolut ingen mening med att köpa xbox. Det finns ju inga som helst interessanta titlar. Det är ju spelen som avgör vilken konsol man köper.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
983140
November 26, 2005 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

vaddå inge interesanta tittlar?

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
983143
November 26, 2005 - 9:20 am
sp_Permalink sp_Print

Inga intressanta titlar?? hmm jag vet redan en massa jag skulle velat ha om ha hade 360: quake 4, call of duty 2, road to fifa would cup, king kong, saints row.. det är bara nåra orkar inte skriva alla .. kan ju säg så här: de första 15 spelen eller hur många det är är inga okända och dåliga spel enligt min åsikt..

Kizo
Member
Medlem
983181
November 26, 2005 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: Inga intressanta titlar?? hmm jag vet redan en massa jag skulle velat ha om ha hade 360: quake 4, call of duty 2, road to fifa would cup, king kong, saints row.. det är bara nåra orkar inte skriva alla .. kan ju säg så här: de första 15 spelen eller hur många det är är inga okända och dåliga spel enligt min åsikt..

Varför ska man punga upp 4k först på enheten och sedan köpa massa spel som du kan spela på PC istället? Om jag lägger ut så stora summor så ska jag ha exklusiva spel också!

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
983337
November 26, 2005 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

MS har ju gjort en del uttalanden och det rör sig inte om några produktionsfel. Det är olika problem som uppstår för en mkt liten del av kunderna, alla ärenden behandlas individuellt.

Media hype endast. Sars, fågelinfluensan, iPod-nano skärmar etc borde ju lära folk ngt tycker man.

Kizo; Kan du verkligen spela alla dem spelen på PC för 4k? En dator som levererar samma grafik som en X360 får du punga runda 12-15k för. Sen, en dator räcker inte i 4 år eller så direkt... Detta är ju nästa konsolgeneration, PS2 och vanliga boxen har väl varit med i en 5 års tid nu? Hur mkt har du pungat på datordelar senaste 5 åren? ;).

Känner personligen att ngn speldator inte är värt det längre. Varför punga ut en jävla massa mer pengar när jag ändå kan spela allt på konsol mkt billigare med bra flyt etc?

4k är ju piss när man jämför med PC.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
983487
November 27, 2005 - 8:25 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: vaddå inge interesanta tittlar?

Inga bra spel. Kan det bli tydligare?

N1ko, COD2 kan du spela på datorn, samma sak med quake 4. Nej det flyter väl kanske inte lika bra som på xboxen men du har fan mus och tangentbord. Svårslaget. Knappast värt och slänga 4000 i sjön för det.

Nej, tacka vet jag Gran Turismo 4,FF-serien och Tekken.

Hauk: För att en dator kan du göra så mycket mer med än bara spela spel. Hade jag dock haft 4000 och verkligen ville ha en spelkonsol hade jag väntat på sonys nya. Dom har bevisat att playstation håller måttet.

Kizo
Member
Medlem
983535
November 27, 2005 - 11:36 am
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Kizo; Kan du verkligen spela alla dem spelen på PC för 4k?

Jag erkänner att det där är en riktigt bra poäng men jag förutsätter att NH-medlemmar har en dator.

Hauk
Member
Medlem
983575
November 27, 2005 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

En dator har alla givetvis. Men behöver man uppgradera den till en fullfjädrad speldator igentligen? Den dator jag har nu, köpt för ca 3,5 år sedan, håller perfekt till precis allt utom spel. En sådan kostar väl kanske 3-4k i dagsläget...

Det är spelandet som gör att datorer kostar mycket pengar och utdateras fort. Tanka, se på film, surfa etc behövs ju ingen 15k-dator till direkt.

Sen håller jag med om att FPS spel är roligare på dator iom mus och tangentbord, men istället är det andra genrer som gör sig bättre på konsol så det väger väl jämt.

För mig får det bli en ekonomi-fråga; Igentligen spelar jag hellre på PC iaf man har allt "state of the art", men det blir för dyrt och iom det känns boxen som ett bättre alternativ.

Nu när Microsoft satsat mycket på Live! och onlinespelande så känns klivet från PC-spelande till Konsol-spelande inte så stort längre. Förut har ju multiplayer lyst ganska hårt med sin frånvaro till boxen.

Iofs kan man ju ta sitt tangentbord och mus och koppla till boxen, finns ju vanliga USB portar, men att sitta med en konsol framför en datorskärm känns ju lite off iofs..

PS3 blir säkert bra, men boxen finns här och nu.. jag tänker inte sitta och vänta. Första boxen har gjort bättre intryck på mig än PS2 iom dess färdigheter som HTPC när chippad.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
983611
November 27, 2005 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk, du måste jämföra orginalet inte chippade versioner.

Fingrade faktsikt på en Xbox360 här om dagen när de plötsligt dök upp i buiken och provspelade något WW2 fps som var helt okej. Var en trevlig upplevelse och skulle det ha varit ett bättre spel skulle jag kanske drabbats av samma sug som jag en gång upplevde när jag provspelade Goldeneye till N64 för otaliga år sedan.

Kommer dock inte att köpa en Xbox360 eftersom jag inte har pengar och den inte ger tillräckligt nytt, jag vill ha NYA spel inte snyggare versioner av samma gamla spel. Därför väntar jag på Revolution som förhoppningsvis blir den revolution som namnet påstår.

Hauk
Member
Medlem
983739
November 27, 2005 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

NJaee... Xboxen är ju inte så mycket att ha iaf den inte chippas. Kommer den inte gå att chippa kommer jag heller inte köpa någon.

Kan hålla med dig om att det är mycket samma som kommer... inget nytt, revolutionerande, innovativt... bara samma gamla med ny grafik. Men så är det med alla spel idag tycker jag, mkt därför jag inte tycker det är värt pengarna med en spel-dator, de spel som kommer är ganska mediokra.

Hoppas på revolution...men men.. man får väl se 🙁 Ett nytt Super Mario Land kanske :D. Nintendo är väl det enda "äkta" tv-spelet mer eller mindre 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 73
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL