October 16, 2004
OfflineDen klarar inte xvid och divx, iaf inte min. Sen funkar inte alla usb-diskar heller, tror det har med filmsystemet att göra. Tex funkar mitt usb-minne på 4gb men inte min usb-disk på 60 gb.
Du kan ju streama till xboxen över nätverket på nåt sätt, men det har jag inte testat. Ett tag använde jag den som dvd-spelare när jag kollade på film men det är ingen höjdare för den låter så mycket. Inte ens när jag fixade med firmware för att sänka varvtalet på dvd:n så blev ljudnivån behaglig för fläktarna låter också för mycket.
November 7, 2007
Offlinelegacy wrote: Den klarar inte xvid och divx, iaf inte min. Sen funkar inte alla usb-diskar heller, tror det har med filmsystemet att göra. Tex funkar mitt usb-minne på 4gb men inte min usb-disk på 60 gb.
Du kan ju streama till xboxen över nätverket på nåt sätt, men det har jag inte testat. Ett tag använde jag den som dvd-spelare när jag kollade på film men det är ingen höjdare för den låter så mycket. Inte ens när jag fixade med firmware för att sänka varvtalet på dvd:n så blev ljudnivån behaglig för fläktarna låter också för mycket.
Okej. Tack för svaret. Men hur tar man reda på vilket filmsystem som funkar? En ny 500GB usb disk borde fungera tycker jag, eller?
Vilka format är det som funkar då? Bara DVD eller?
May 6, 2002
OfflineMPEG och WMV funkar, det går iofs att köra DivX m.fl om man använder TVersity. Jag tycker det fungerar halvdåligt dock.
Här finns en guide:
http://www.tweaktown.com/artic.....index.html
October 16, 2004
OfflineJson_81 wrote: Om jag inte minns fel måste du ha FAT32 på den för den klarar inte NTFS.
Och då kan du inte ha filer större än 4GB.
_baal^ wrote: Okej. Tack för svaret. Men hur tar man reda på vilket filmsystem som funkar? En ny 500GB usb disk borde fungera tycker jag, eller?
Vilka format är det som funkar då? Bara DVD eller?
Jag har för mig att jag testade att blåsa min hårddisk till FAT32 och att det ändå inte gick att läsa den med xboxen, men jag kan ha fel.
1 Guest(s)

Log In