November 29, 2001
Var idag och köpte ett "startkit" för min återupptagande av konsollägande.
Kan inte påstå att jag är helt nöjd.
Dels var själva nätverksanslutningen med MCE extremt krånglig, satt med skiten i tre timmar. När den väl var igång var responsen i själva MCE-biten inte den bästa.
Men det som framförallt stör:
Spelens kvalitet, köpte PGR3 och Perfect Dark Zero.
Båda två för att de verkar anses vara de som bäst "kännetäcknar" next gen.-vågen som 360 ska stjälpa över oss.
Grafiken i spelen är ju klart ett lyft jämfört med de föregående konsollerna men har man spelat ett datorspel det senaste året eller två så är här inte mycket att förvånas över.
Sen rent spelmekaniskt känns inget av spelen särskilt hett. Samma gamla visa som alltid.
Ljudmässigt är här heller inget att hurra över. Varken vad det gäller teknisk eller artistisk kvalitet. Perfect Dark Zeros eurotecho-tracks får mig att börja gråta...
Hur f-a-n kan MS/Rare preparera sitt launchspel, till den nya generationens konsoller år 2005, med musik av en stil som lät piss redan på den tiden då den en gång var populär för typ ett årtionde sedan.
Jag litar dock på att framtida spel kommer vara betydligt bättre på att utnyttja hårdvaran så på den biten har jag tålamod.
Det jag däremot har mindre överseende med är att DVD/CD-driven låter helt absurt jävla mycket. Misstänker nästan att det är fel på mitt ex.
*väntar bittert på Dead or Alive 4*
January 20, 2003
Line-upen vid launch för X360 är ju faktiskt inte så mycket att hänga i granen... jag har bara spelat PGR3, men det är ju skitdåligt och hur snyggt ett spel än blir så är det inte bättre än sin spelbarhet. Det finns ju i dagsläget nästan bara uppsnyggade uppföljare till spel till 360'n, och det enda spelet jag är sugen på är Kameo: Elements of power... Synd att de även förstört spelserien Amped genom att "SSX'a" hela konceptet med overkliga tricks och alldeles för lätt svårighetsgrad. Jag ska spela mer på onsdag då en polare köpt den, men för tillfället känns det inte som om 360n har så mycket att locka med faktiskt.
DOA4 ska bli lovande att se, men jag är rädd att även den spelserien bara blivit uppsnyggad med större banor samt mer plygonfyllda bröst snarare än innovativa tillägg i spelmekaniken. Vill jag spela DOA kan jag ju lika gärna spela 3an o slippa köpa en 360 för 4 papp i dagsläget liksom... jag är så jävla trött på allt grafikhoreri som finns idag... ett spel blir fan inte roligare än dess spelbarhet oavsett antal polygoner och om det körs i 720p.
October 28, 2002
Jag har bestämt mig för att vänta på bättre spel med 360...
Polaren äger en elektronikaffär här och har stått med en sån butiks monter en halv natt och lirat.
Det är verkligen inte imponerande! Grafiken är faktiskt rätt medioker imho, men den duger. Jag tycker den är ok... problemet är att grafiken är "allt"...
Det är INGET av spelen som kommer med något nytt. Samma gamla igen igen och igen... noll nyhet. Tycker det som skrivits om PDZ och dess värdelösa AI t ex är helt sant, spelet är kasst. Mediokert som bäst.
PGR3? Ja det är ju ett bilspel. Som ser väldigt bra ut för att vara konsol. "that's it".
Kameo...! Det var däremot kul! Kanske mest eftersom jag inte spelat plattform sen Mario 64. Kameo är det enda som kan locka mig lite men njaee..
KingKong? orkade inte spela det mer än 5-10 min.
Nu blir det väntan på chip och nya titlar. Annars är 360 ett no-buy för mig! Hoppas verkligen på att främst Nintendo kan komma med lite mer nyheter...
Men men, man ska väl inte vara allt för hård vid launch. Det är ju en bra plattform, bara utvecklarna kan lägga manken till... Kontrollen är f.lv tveklöst den bästa HK som någonsin skapats till en konsol utan tvekan!
November 29, 2001
N1ko wrote: hmm har hört att cal of duty 2 ska vara riktit snyggt även när man jämför med pc-varienten
Då är det nog någon som jämfört med en PC där de kört med sunkiga inställningar.
COD2 i PC-versionen ser helt klart bättre ut när allt är maxxat än vad 360-versionen gör.
September 9, 2001
Jag måste iaf säga att jag är grymt imponerad av Kameo. Jag tycker det är enormt snyggt och mängda kul 🙂
Att sedan handkontrollen är i klass med cubens gör ju inte saken sämre. Däremot förstår man ju att de flesta release spelen är lite framstressade så det finns nog mer att hämta, inte minst på framerate sidan. Jag tror hakan kommer att åka i golvet när spel som Forza 2, Halo 3 och Gears of War kommer 🙂
March 2, 2005
UndaC wrote: [quote=N1ko]hmm har hört att cal of duty 2 ska vara riktit snyggt även när man jämför med pc-varienten
Då är det nog någon som jämfört med en PC där de kört med sunkiga inställningar.
COD2 i PC-versionen ser helt klart bättre ut när allt är maxxat än vad 360-versionen gör.
alltså.. hmm, jag hoppas inte du tror att gamespot sätter fulaste inställningar på pc-spelen och jämför med xb360.. isåfall skulle alla spel vara snyggare till xb360, tänk lite! de sätter max inställningar och SEDAN jämför 😡
August 13, 2004
cod 2 är grymt, snyggt med för den delen. Dock har jag en stor repa i mitt för att min 360 välte förut med spelet i (stod vid stolen för att nätverksladden räcker inte annars)... Är ganska kul på live också trots att det är max 8 spelare, dock dåligt system (typ som matchmaking i Halo 2 fast värre...). Tankade Kameo-demot, det var snygg grafik men blev långtråkigt till slut ;(.
November 29, 2001
N1ko wrote: [quote=UndaC][quote=N1ko]hmm har hört att cal of duty 2 ska vara riktit snyggt även när man jämför med pc-varienten
alltså.. hmm, jag hoppas inte du tror att gamespot sätter fulaste inställningar på pc-spelen och jämför med xb360.. isåfall skulle alla spel vara snyggare till xb360, tänk lite! de sätter max inställningar och SEDAN jämför 😡
givetvis kör de med bra inställningar i själva spelet, dock kör de kanske inte med full AA/AF och andra små "extras" som moderna grafikkort tillhandahåller (adaptiv aa, gammakorrigering osv.)
vad jag sett är COD2 i princip identiskt på PC och 360 förutom tre saker:
360-versionen har lägre upplösning på en hel del texturer
360-versionen kör inte med lika höga nivåer av bildförbättrande inställningar som man kan på en modern PC
360-versionen styrs med handkontroll... 😉
så länge man har en TV med stöd för HDTV så mördar ju en modern PC en 360 både vad det gäller känsla/kontroll och kvalitet i COD2
December 25, 2000
wojt wrote: Vad är MCE? 😕
Iallafall jag behövde bara överföra min gamertag och signa in, såg inte röken ens av några nätverksinställningar. 😛
Windows XP Media Center Edition, http://www.microsoft.com/windo.....fault.mspx något som Microsoft är väldigt stolta att 360;an skall fungera klanderfritt med så att 360;an skall vara det enda man behöver i vardagsrummet.
November 29, 2001
Great, PDZ låser sig (och hela konsollen) hela tiden nu... 😡
Andra spel funkar klanderfritt men PDZ bara låser sig efter typ 5-10 minuters spelande. Skivan är helt repfri och så och varken Xboxen eller nätadaptern är särskilt varma...
Inte så värst kul alltså.
Att man bara kan spara mellan uppdragen gör det ju heller inte bättre eftersom det alltid låser sig innan jag ens hunnit lira genom det första uppdraget.
March 2, 2005
wojt wrote: cod 2 är grymt, snyggt med för den delen. Dock har jag en stor repa i mitt för att min 360 välte förut med spelet i (stod vid stolen för att nätverksladden räcker inte annars)... Är ganska kul på live också trots att det är max 8 spelare, dock dåligt system (typ som matchmaking i Halo 2 fast värre...). Tankade Kameo-demot, det var snygg grafik men blev långtråkigt till slut ;(.
hur funkar Xbox LIVE? är det krångligt? vill också ha det när jag köper xbox.. hur kopplar man in det?? genom sin internet kabel som sitter i datorn eller? kan du vara snäll å förklara till mig 🙂
November 29, 2001
N1ko wrote:
hur funkar Xbox LIVE? är det krångligt? vill också ha det när jag köper xbox.. hur kopplar man in det?? genom sin internet kabel som sitter i datorn eller? kan du vara snäll å förklara till mig 🙂
företrädelsevis skaffar du ju en router så att du kan ha igång både datorn och xboxen samtidigt. om inte det är intressant så visst: bara dra ur kabeln ur datorn och sätt den i xboxen
krånligt är det absolut inte
December 25, 2000
UndaC wrote: [quote=N1ko]
företrädelsevis skaffar du ju en router så att du kan ha igång både datorn och xboxen samtidigt. om inte det är intressant så visst: bara dra ur kabeln ur datorn och sätt den i xboxen
krånligt är det absolut inte
Denna teknik kan dock innebära problem ifall din ISP (som telia) bara ger dig en ip, då kommer du att vara tvungen att vänta på att din ISP släpper ipn om du just använt datorn. Router är att rekomendera alltså om du bara får en ip.
August 15, 2004
UndaC wrote: Kan inte påstå att jag är helt nöjd.
*väntar bittert på Dead or Alive 4*
Har haft min 360 ett tag nu men inte kunnat köra med den än eftersom det finns ingen butik som har en vga-kabel inne... (Har bara en tft-skärm att tillgå för stunden innan hemmabio-rummet är klart).
Förhoppningsvis så kommer det in en denna vecka i någon av butikerna.
Tycker att alla tillbehör de har visat upp ska finns tillgängligt vid release. :p
Samt tråkigt att Dead or Alive 4 inte var med i releasen av enheten, det enda spel jag vill ha till 360 för stunden. 😡
1 Guest(s)