March 2, 2005
UndaC wrote: Great, PDZ låser sig (och hela konsollen) hela tiden nu...
Andra spel funkar klanderfritt men PDZ bara låser sig efter typ 5-10 minuters spelande. Skivan är helt repfri och så och varken Xboxen eller nätadaptern är särskilt varma...
Inte så värst kul alltså.
Att man bara kan spara mellan uppdragen gör det ju heller inte bättre eftersom det alltid låser sig innan jag ens hunnit lira genom det första uppdraget.
tror du att det är så med allas eller har du fått ett defekt exemplat *ber till gud* det låter lite också som att det är fel på ditt spel
edit: läste nu på gamespots forum, massor som köpt spelet där och ingen har skrivit nåt om att det hänger sig, fryser eller nåt liknande..
December 25, 2000
N1ko wrote: [quote=UndaC]Great, PDZ låser sig (och hela konsollen) hela tiden nu...
Andra spel funkar klanderfritt men PDZ bara låser sig efter typ 5-10 minuters spelande. Skivan är helt repfri och så och varken Xboxen eller nätadaptern är särskilt varma...
Inte så värst kul alltså.
Att man bara kan spara mellan uppdragen gör det ju heller inte bättre eftersom det alltid låser sig innan jag ens hunnit lira genom det första uppdraget.
tror du att det är så med allas eller har du fått ett defekt exemplat *ber till gud* det låter lite också som att det är fel på ditt spel
edit: läste nu på gamespots forum, massor som köpt spelet där och ingen har skrivit nåt om att det hänger sig, fryser eller nåt liknande..
Nej, Microsoft har naturligtvis testat alla spel ordentligt och försökt göra allt möjligt och omöjligt för att få dem att krasha. De som har problem har antagligen problem på grund av tillverkningsfel och otur även om detta inte gör det mera "ok" att de har problem så har Microsoft (även om man inte alltid tror det) gjort sitt bästa för att se till att allt fungerar.
November 29, 2001
ViU wrote:
Nej, Microsoft har naturligtvis testat alla spel ordentligt och försökt göra allt möjligt och omöjligt för att få dem att krasha. De som har problem har antagligen problem på grund av tillverkningsfel och otur även om detta inte gör det mera "ok" att de har problem så har Microsoft (även om man inte alltid tror det) gjort sitt bästa för att se till att allt fungerar.
"ordentligt" är en ganska grov överskattning av rare och Microsofts jobb på PDZ.
Mer eller mindre vanliga buggar är:
Spelet låser sig när man dör och trycke rpå "Restart Mission".
Spelet låser sig när man klarar en bara och trycker "Next Mission".
Spelet låser sig om man "unpausar" efter att ha haft det pausat det under en längre period.
Rätt så grova framerate- och vsyncproblem i cutscenes.
Vsyncproblem "in-game".
Sen verkar det rätt buggigt i onlineläget också men det har jag inte hunnit testa själv. Dock verkar det vara liknande problem (typ efter att man kört färdigt en bana och klickar på att man vill starta nästa "match" så låser spelet sig).
Problemet verkar tredelat:
1. Det här är ett av de mer krävande Xbox-spelen så folk som har problem med overheating osv. har stor sannolikhet att uppleva problem som egentligen har med boxen att göra i just detta spel.
2. Spelet har ett par regelrätta buggar (tappar vsync, låser sig vid reload/start och en del multiplayerkrux).
3. Det verkar som om många batchar av spelet blivit feltryckta. Har sett många som fått sitt utbytt och efter det har det funkat fint.
kolla http://forums.perfectdarkzero......ageIndex=1 så är där en hel massa folk som har problem med spelet men som inte har andra problem med sin box i allmänhet
December 13, 2004
November 27, 2003
lAlA wrote: Dom tittlar som har släppts nu verkar inte vara några vidare men man får ju vänta tills typ om nån månad då dom har lärt sig hur man ska anpassa spelen xboxen och dom riktigt tunga tittlarna halo osv
Halo har nog ett par månader kvar och tyvärr även Oblivion och Gears of War.
//Andreas
November 29, 2001
Delph1 wrote: [quote=lAlA]Dom tittlar som har släppts nu verkar inte vara några vidare men man får ju vänta tills typ om nån månad då dom har lärt sig hur man ska anpassa spelen xboxen och dom riktigt tunga tittlarna halo osv
//Andreas
Dock kommer ju FFXI, DoD4, Ghost Recon mfl. inom en ganska snar framtid.
Och vad jag vet kommer också Oblivion inte dröja allt för länge.
November 27, 2003
UndaC wrote: [quote=Delph1][quote=lAlA]Dom tittlar som har släppts nu verkar inte vara några vidare men man får ju vänta tills typ om nån månad då dom har lärt sig hur man ska anpassa spelen xboxen och dom riktigt tunga tittlarna halo osv
//Andreas
Dock kommer ju FFXI, DoD4, Ghost Recon mfl. inom en ganska snar framtid.
Och vad jag vet kommer också Oblivion inte dröja allt för länge.
FFXI är väl iofs intressant, men bara en portning likväl. Senaste jag hörde något om Oblivion hade dom problem och sköt på lanseringen framåt till ett diffust datum. DoD4 däremot verkar riktigt lockande.
//Andreas
November 27, 2003
N1ko wrote: vad är/handlar oblivion eller vad det heter om? nåt spel där man är nån krigare eller nåt? alla verkars tycka det kommer bli skitroligt.. kanske nåt för mig eller?
Nästa del i The Elder Scrolls
http://elderscrolls.com/home/home.htm
//Andreas
December 25, 2000
På riktigt, FFXI till 360? Varför? Okej de kan säkert göra det spelet lite snyggare men det kan ju ändå inte bli SÅ mycket snyggare eftersom man troligtvis kommer att spela i samma värld som PS2 och PC spelarna och främst PS2;an är ju ganska begränsad.
Tycker inte om det spelet vidare mycket heller, skulle jag inte ha något liv och vilja sitta 24/7 vid det skulle det säkert vara roligt men jag har ALDRIG sett maken till ett spel som "kräver" att man skall ägna mera tid på det än FFXI.
March 2, 2005
min kompis har laddat hem demot av need for speed underground most wanted och är riktigt impad av grafiken, STOOOR skillnad mellan gamla boxen och nya, och jag är kräsen när de gäller grafik, ja får damp om ja inte kan köra högsta inställnigar på mina pc-spel xbox 360 nästa!!!
May 23, 2005
wojt wrote: WmB: Vet inte hur det är i split-screen men pgr3 ser ju mycket snyggt ut annars. =)
spelade idag i single, var väl skoj, men vet inte om det värt att köpa/byta min krysslåda. värt pengarna, mja, ytterst tveksamt om man redan har en konsol.
Vet någon om priset kommer förändras inom ett halvår?
December 17, 2005
Har köpt King Kong till 360. Men får inget ljud ? någon som varit med om samma sak? har även PGR3 samt PDZ men där fungerar ljudet. I King Kong har jag ljud i "trailern" men inte när väl spelet börjar. Inte ett ljud. irriterande..
går det fixa eller är det bara gå tillbaka med skiten ?
för övrig inte alls imponerad av något av spelen. Skulle isåfall vara king Kong, men det är inte spec roligt utan ljud.
March 2, 2005
antea wrote: Har köpt King Kong till 360. Men får inget ljud ? någon som varit med om samma sak? har även PGR3 samt PDZ men där fungerar ljudet. I King Kong har jag ljud i "trailern" men inte när väl spelet börjar. Inte ett ljud. irriterande..
går det fixa eller är det bara gå tillbaka med skiten ?
för övrig inte alls imponerad av något av spelen. Skulle isåfall vara king Kong, men det är inte spec roligt utan ljud.
får jag bara fråga? i perfect dark zero säger många att deras konsoll fryser, bilden stannar osv.. har det hänt hos dig??
1 Guest(s)