Xbox 360, inte en lovande start|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox 360, inte en lovande start
N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
sp_UserOfflineSmall Offline
987853
December 6, 2005 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Great, PDZ låser sig (och hela konsollen) hela tiden nu... 😡

Andra spel funkar klanderfritt men PDZ bara låser sig efter typ 5-10 minuters spelande. Skivan är helt repfri och så och varken Xboxen eller nätadaptern är särskilt varma...

Inte så värst kul alltså.

Att man bara kan spara mellan uppdragen gör det ju heller inte bättre eftersom det alltid låser sig innan jag ens hunnit lira genom det första uppdraget.

tror du att det är så med allas eller har du fått ett defekt exemplat *ber till gud* det låter lite också som att det är fel på ditt spel 😕

edit: läste nu på gamespots forum, massor som köpt spelet där och ingen har skrivit nåt om att det hänger sig, fryser eller nåt liknande..

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
987947
December 6, 2005 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: [quote=UndaC]Great, PDZ låser sig (och hela konsollen) hela tiden nu... 😡

Andra spel funkar klanderfritt men PDZ bara låser sig efter typ 5-10 minuters spelande. Skivan är helt repfri och så och varken Xboxen eller nätadaptern är särskilt varma...

Inte så värst kul alltså.

Att man bara kan spara mellan uppdragen gör det ju heller inte bättre eftersom det alltid låser sig innan jag ens hunnit lira genom det första uppdraget.

tror du att det är så med allas eller har du fått ett defekt exemplat *ber till gud* det låter lite också som att det är fel på ditt spel 😕

edit: läste nu på gamespots forum, massor som köpt spelet där och ingen har skrivit nåt om att det hänger sig, fryser eller nåt liknande..

Nej, Microsoft har naturligtvis testat alla spel ordentligt och försökt göra allt möjligt och omöjligt för att få dem att krasha. De som har problem har antagligen problem på grund av tillverkningsfel och otur även om detta inte gör det mera "ok" att de har problem så har Microsoft (även om man inte alltid tror det) gjort sitt bästa för att se till att allt fungerar.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
988029
December 6, 2005 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote:
Nej, Microsoft har naturligtvis testat alla spel ordentligt och försökt göra allt möjligt och omöjligt för att få dem att krasha. De som har problem har antagligen problem på grund av tillverkningsfel och otur även om detta inte gör det mera "ok" att de har problem så har Microsoft (även om man inte alltid tror det) gjort sitt bästa för att se till att allt fungerar.

"ordentligt" är en ganska grov överskattning av rare och Microsofts jobb på PDZ.
Mer eller mindre vanliga buggar är:
Spelet låser sig när man dör och trycke rpå "Restart Mission".
Spelet låser sig när man klarar en bara och trycker "Next Mission".
Spelet låser sig om man "unpausar" efter att ha haft det pausat det under en längre period.
Rätt så grova framerate- och vsyncproblem i cutscenes.
Vsyncproblem "in-game".

Sen verkar det rätt buggigt i onlineläget också men det har jag inte hunnit testa själv. Dock verkar det vara liknande problem (typ efter att man kört färdigt en bana och klickar på att man vill starta nästa "match" så låser spelet sig).

Problemet verkar tredelat:
1. Det här är ett av de mer krävande Xbox-spelen så folk som har problem med overheating osv. har stor sannolikhet att uppleva problem som egentligen har med boxen att göra i just detta spel.
2. Spelet har ett par regelrätta buggar (tappar vsync, låser sig vid reload/start och en del multiplayerkrux).
3. Det verkar som om många batchar av spelet blivit feltryckta. Har sett många som fått sitt utbytt och efter det har det funkat fint.

kolla http://forums.perfectdarkzero......ageIndex=1 så är där en hel massa folk som har problem med spelet men som inte har andra problem med sin box i allmänhet

lala
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 166
988039
December 6, 2005 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom tittlar som har släppts nu verkar inte vara några vidare men man får ju vänta tills typ om nån månad då dom har lärt sig hur man ska anpassa spelen xboxen och dom riktigt tunga tittlarna halo osv

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
988077
December 6, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

lAlA wrote: Dom tittlar som har släppts nu verkar inte vara några vidare men man får ju vänta tills typ om nån månad då dom har lärt sig hur man ska anpassa spelen xboxen och dom riktigt tunga tittlarna halo osv

Halo har nog ett par månader kvar och tyvärr även Oblivion och Gears of War. 🙁

//Andreas

Anton Nilsson
Member
Medlem
988123
December 6, 2005 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=lAlA]Dom tittlar som har släppts nu verkar inte vara några vidare men man får ju vänta tills typ om nån månad då dom har lärt sig hur man ska anpassa spelen xboxen och dom riktigt tunga tittlarna halo osv

//Andreas

Dock kommer ju FFXI, DoD4, Ghost Recon mfl. inom en ganska snar framtid.
Och vad jag vet kommer också Oblivion inte dröja allt för länge.

Andreas Galistel
Member
Medlem
988131
December 6, 2005 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=Delph1][quote=lAlA]Dom tittlar som har släppts nu verkar inte vara några vidare men man får ju vänta tills typ om nån månad då dom har lärt sig hur man ska anpassa spelen xboxen och dom riktigt tunga tittlarna halo osv

//Andreas

Dock kommer ju FFXI, DoD4, Ghost Recon mfl. inom en ganska snar framtid.
Och vad jag vet kommer också Oblivion inte dröja allt för länge.

FFXI är väl iofs intressant, men bara en portning likväl. Senaste jag hörde något om Oblivion hade dom problem och sköt på lanseringen framåt till ett diffust datum. DoD4 däremot verkar riktigt lockande.

//Andreas

Anton Nilsson
Member
Medlem
988149
December 6, 2005 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Dead Rising ska också köpas så fort det släpps i Januari. 🙂

BTW om någon är sugen på att spela så är min tag UndaC
har PDZ, Kameo, PGR3 och NFSMW

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
988157
December 6, 2005 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Enda anledningen till att jag skulle kunna köpa en 360 är nog pga TES: Oblivion. Men det kommer ju även till PC, som i sin tur är roligare, men dyrare att uppgradera datorn... svårt val det här 😀

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
988227
December 7, 2005 - 8:57 am
sp_Permalink sp_Print

vad är/handlar oblivion eller vad det heter om? nåt spel där man är nån krigare eller nåt? alla verkars tycka det kommer bli skitroligt.. kanske nåt för mig eller?

Andreas Galistel
Member
Medlem
988262
December 7, 2005 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: vad är/handlar oblivion eller vad det heter om? nåt spel där man är nån krigare eller nåt? alla verkars tycka det kommer bli skitroligt.. kanske nåt för mig eller?

Nästa del i The Elder Scrolls

http://elderscrolls.com/home/home.htm

//Andreas

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
988318
December 7, 2005 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

På riktigt, FFXI till 360? Varför? Okej de kan säkert göra det spelet lite snyggare men det kan ju ändå inte bli SÅ mycket snyggare eftersom man troligtvis kommer att spela i samma värld som PS2 och PC spelarna och främst PS2;an är ju ganska begränsad.

Tycker inte om det spelet vidare mycket heller, skulle jag inte ha något liv och vilja sitta 24/7 vid det skulle det säkert vara roligt men jag har ALDRIG sett maken till ett spel som "kräver" att man skall ägna mera tid på det än FFXI.

WmB
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 350
988561
December 7, 2005 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

varför imponerar inte 360 mer då? är den inte ganska brutal i hårdvaran??

har något provat NFSMW och har någon kommentar? kör på krysslådan nu, och det är väl okej för att vara så gammalt.

provade PRGR3 i split-screen på GAME, var knappast impad

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
988849
December 8, 2005 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

min kompis har laddat hem demot av need for speed underground most wanted och är riktigt impad av grafiken, STOOOR skillnad mellan gamla boxen och nya, och jag är kräsen när de gäller grafik, ja får damp om ja inte kan köra högsta inställnigar på mina pc-spel wink xbox 360 nästa!!!

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
990247
December 11, 2005 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

WmB: Vet inte hur det är i split-screen men pgr3 ser ju mycket snyggt ut annars. =)

WmB
Kommer du hit ofta?
Medlem
990259
December 11, 2005 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

wojt wrote: WmB: Vet inte hur det är i split-screen men pgr3 ser ju mycket snyggt ut annars. =)

spelade idag i single, var väl skoj, men vet inte om det värt att köpa/byta min krysslåda. värt pengarna, mja, ytterst tveksamt om man redan har en konsol.

Vet någon om priset kommer förändras inom ett halvår?

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
990277
December 11, 2005 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

När Ps3 (lär ju inte dröja så mycket längre än ett halvår... ?) släpps kommer priset garanterat sänkas, rätt mycket skulle jag tro. Vi får väl hoppas att det kommer en prissänkning innan det också...

WmB
Kommer du hit ofta?
Medlem
990280
December 11, 2005 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

jag köper när den är upphottat för en billig peng och inköpet inte är rena rånet 🙂

antea
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
992221
December 16, 2005 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Har köpt King Kong till 360. Men får inget ljud ? någon som varit med om samma sak? har även PGR3 samt PDZ men där fungerar ljudet. I King Kong har jag ljud i "trailern" men inte när väl spelet börjar. Inte ett ljud. irriterande..

går det fixa eller är det bara gå tillbaka med skiten ?

för övrig inte alls imponerad av något av spelen. Skulle isåfall vara king Kong, men det är inte spec roligt utan ljud.

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
992285
December 16, 2005 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

antea wrote: Har köpt King Kong till 360. Men får inget ljud ? någon som varit med om samma sak? har även PGR3 samt PDZ men där fungerar ljudet. I King Kong har jag ljud i "trailern" men inte när väl spelet börjar. Inte ett ljud. irriterande..

går det fixa eller är det bara gå tillbaka med skiten ?

för övrig inte alls imponerad av något av spelen. Skulle isåfall vara king Kong, men det är inte spec roligt utan ljud.

får jag bara fråga? i perfect dark zero säger många att deras konsoll fryser, bilden stannar osv.. har det hänt hos dig??

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 232
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL