January 13, 2004
CTH wrote: Se bara till så att tv:n klarar en upplösning på minst 1280x720 (vilket är den lägsta och mest utbredda hdtv upplösningen) och inte bara klarar att ta emot hdtv signaler.
Många HD-tv har en upplösning på 1366x768 och det är ju högre men hur bra skalar de egentligen? På en tft ser det ju förjävligt ut om man inte kör native 1280*1024. Skalar LCD och plasma dessutom olika bra?
February 11, 2004
Jag har beställt http://www.datorbutiken.com/se.....Id=HYUQ320
Dustin får också in den
Har fått bra betyg i tidningen m3
December 25, 2000
Intressant att alla rekomenderar LCD;s, för i senaste SuperPlay testade dem iom 360;an en radda olika TVn, och de rekomenderade starkt att man undvek LCD minns inte exakt varför men det var snack om att LCD var för skarpa för sitt eget bästa och att man fick huvudvärk eller något att spela på dem därför.
September 16, 2002
ViU wrote: Intressant att alla rekomenderar LCD;s, för i senaste SuperPlay testade dem iom 360;an en radda olika TVn, och de rekomenderade starkt att man undvek LCD minns inte exakt varför men det var snack om att LCD var för skarpa för sitt eget bästa och att man fick huvudvärk eller något att spela på dem därför.
Jag tänkte på detsamma.
SP wrote: Lcd-skärmar har vi tidigare provat med förra generationerns konsoler och funnit att de inget fungerar något vidare. Bilden är helt enkelt för bra för sitt eget bösta, skärpan och kontrasten är så hög att det blir obehagligt att spela någon längre stund. I spel yttrar det sig detta i att pixlarna syns väldigt tydligt och att mörka ytor blir väldigt mörka och ljusa blir extremt ljusa.
Samt:
SP wrote: ... , men lcd-skärm är inte något vidare bra alternativ för spel oavsett hur mycket pengar du kastar på den.
Superplay 117
September 16, 2002
Moscow wrote: Är Xbox 360 värdelöst på en 28" Svensson TV?
Ja, då får den grafik likgiltig med en PSOne.
...
Näe, jag tycker inte man ska rygga bort från att skaffa en 360 bara för att man inte har HDTV. Jag har själv inte spelat en, så ta det jag säger med en nypa salt men det är lika mycket spel och maskin med en vanlig TV. Förhoppningsvis kommer det spel som bygger på Gameplay och inte rå grafik i HD-upplösning.
Ett spel blir ju inte "sämre" till PC, bara för man inte kan maxa grafiken, det är fortfarande samma spel. Däremot så kan det bli en trevligare upplevelse om man får vara med om allt ögongodis.
September 16, 2002
N1ko wrote: [quote=Kizo][quote=Moscow]Är Xbox 360 värdelöst på en 28" Svensson TV?
Ja, då får den grafik likgiltig med en PSOne
haha aa kunnig och duktig.. likgiltig med playstaion1? de osmartaste ja hört denna helgen iaf ..
Måste jag använda mig av en stor mängd smileys för att din ironi-mätare ska få utslag, eller?
August 13, 2004
N1ko wrote: [quote=Kizo][quote=Moscow]Är Xbox 360 värdelöst på en 28" Svensson TV?
Ja, då får den grafik likgiltig med en PSOne
haha aa kunnig och duktig.. likgiltig med playstaion1? de osmartaste ja hört denna helgen iaf ..
Om du läser resten av inlägget fattar du att han inte menade allvar...
btw har testat 720p och 1080i på min gamla 21" crt (eizo f77s, har en "hd-komponent - vga converter" sedan tidigare), blev riktigt najs, speciellt på nfs:mw (finns att tanka som demo) blev det stor skilnad från 480p. Dock ogillade jag 1080i för det kändes som det gick slöare och grejer långt bort blev typ vågiga. Beror väl på att det är interlaced antar jag...
2 Guest(s)