October 25, 2003
January 21, 2002
Starscream wrote: så man kan lira spel från hdd, backup på cd o.s.v bara om man flashar utan chip?
Precis, men det krävs en del jobb om du ska göra det själv och det går vad jag vet inte att göra utan att öppna boxen och därmed förbruka garantin.
Gå in på xbox-scene, där finns mängder med information om hur du går tillväga.
February 13, 2003
eller http://www.psxcare.com
October 22, 2002
Starscream wrote: hum.. okej blir väl ett chip då 🙂 inge kul annars 😉
Spelar det nån roll vilket chip jag väljer? fixarna har ett AppleX chip för 401:- inkl montering.. eller ett xecuter 2.2 för typ 1000:- med montering :/
Edit: 501:- inte 401....
köp ett DMS3, bäst men inte direkt billigaste.. ligger på ca 700 kr..
January 21, 2002
CasO wrote: [quote=Starscream]hum.. okej blir väl ett chip då 🙂 inge kul annars 😉
Spelar det nån roll vilket chip jag väljer? fixarna har ett AppleX chip för 401:- inkl montering.. eller ett xecuter 2.2 för typ 1000:- med montering :/
Det blir nog svårt att få en DMS3 att fungera i en XBOX då de är till Playstation 2.
Starscream: vilka versioner är det av chippen hos fixarna? xecutor finns t.ex. i en lite och en pro version, där pro-versionen klarar större och fler BIOS.
Här är en jämförelse mellan olika chip.
February 1, 2002
: : Anders : : wrote: [quote=CasO][quote=Starscream]hum.. okej blir väl ett chip då 🙂 inge kul annars 😉
Det blir nog svårt att få en DMS3 att fungera i en XBOX då de är till Playstation 2.
Starscream: vilka versioner är det av chippen hos fixarna? xecutor finns t.ex. i en lite och en pro version, där pro-versionen klarar större och fler BIOS.
hmm ja vet inte... det står:
Teknisk Information
Apple-X fungerar till V1.0 V1.1 V1.2 xbox maskiner. Ej till V1.3
Features:
Special tool design
9 solder points, one wire
Play all backups
Play all homebrew
Play all original imports
Play online
Compatible with all Evolution-X software
Can be flashed (upgraded) via Evolution-X
No-patch hack
Eject trick hack
Evolution-x hdd patch
Macrovision off
Any region DVD dongle can be used
Works on all models
Works on all regions
January 21, 2002
Starscream wrote: Hum.. undra vilken version man har..
October 22, 2002
: : Anders : : wrote: [quote=CasO][quote=Starscream]hum.. okej blir väl ett chip då 🙂 inge kul annars 😉
opps
2 Guest(s)