Xbox eller Gamecube?|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox eller Gamecube?
Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
sp_UserOfflineSmall Offline
485446
December 16, 2003 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: Gueno: Som tur är behöver man inte betala för DVD licensen när man köper xbox, eftersom man måste köpa en separat fjärrkontroll för att man ska kunna använda den för film.

Inte om man chippar. wink

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
485472
December 16, 2003 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=chrippaz]Gueno: Som tur är behöver man inte betala för DVD licensen när man köper xbox, eftersom man måste köpa en separat fjärrkontroll för att man ska kunna använda den för film.

Inte om man chippar. wink

Haha iofs 😛

Freekarn
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 39
485475
December 16, 2003 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

det som i mina ögon talar för PS2 är FF spelen..
kontrollen som alla verkar hata på Xbox är det väl bara att byta ut isf., det finns adaptrar till t.ex PS2 kontrollers att använda på Xbox har jag nyligen fått lära mig

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
485479
December 16, 2003 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker xbox kontrollen e helskön. bra grepp o de.
med xbox kan man väl leka lite med linux o de. enligt mig så e cs, hl2, d3, ravenshield, halo, halo2, project gotham 2 osv bättre spel än de som finns på GC.

chrippaz
Member
Medlem
485495
December 16, 2003 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Xboxkontrollen håller jag med om att den är skönast. Gillar den grymt mycket. Jag tyckte om Dualshock förut, men när man använt xboxkontrollen tyckte iaf jag att dualshock känns plastig liten och oprecis.

DrFx
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 58
485862
December 16, 2003 - 11:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Du ser vilket rabalder om den eller den consolen!

Jag vet vad du defenitivt ska göra, du ska inte köpa nån sketen consol överhuvudtaget för spel ska spelas på PC laugh

Där hör ni alla hehe..föresten har jag själv en Xbox men det är enbart för film, streama xvid/dvx o.s.v

Så vad du än gör köp inte en consol och få huvudvärk på köpet av all urusel grafik som dom presterar som lågupplösta texturer blurigt värre och skitkassa frames yakk..sånt får mig att spy iallafall men tydligen så finns det ju folk som tycker consoler är okey usch heheh..

Du ska stödja Pc spelen och inget annat där med basta 8)

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
485889
December 17, 2003 - 12:13 am
sp_Permalink sp_Print

Mmm.. å HALO på PC var ju en hitt. laugh

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
486001
December 17, 2003 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

Hej Gueno...

mm.. hittat tillbaka hit igen =)
Bra när man behöver lite hjälp ju. Dessvärre ser jag att det är sig likt i forumen, (klart snyggare sajt f.ö) men man diskuterar fortfarande vad/hur man får skriva. Det jobbigaste är att man så lätt blir missförstådd och påhoppad även fast man gjort ett inlägg där man inte vill klanka ner på någon utan bara yttra sin åsikt. Det är väl för att jag är tjej som jag är så svaaag kanske 😉

Jaha nähä.. trevligt att kika in.. nu blir jag väl bannad för att jag snackar strunt i fel forum... ska inte hända igen - ursäkta alla moderatorer! :worshipp:

Tjingeling!

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
486045
December 17, 2003 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

DrFx wrote: Du ser vilket rabalder om den eller den consolen!

Jag vet vad du defenitivt ska göra, du ska inte köpa nån sketen consol överhuvudtaget för spel ska spelas på PC laugh

Där hör ni alla hehe..föresten har jag själv en Xbox men det är enbart för film, streama xvid/dvx o.s.v

Så vad du än gör köp inte en consol och få huvudvärk på köpet av all urusel grafik som dom presterar som lågupplösta texturer blurigt värre och skitkassa frames yakk..sånt får mig att spy iallafall men tydligen så finns det ju folk som tycker consoler är okey usch heheh..

Har du någon gång spelat fighting spel på pc? Om du nu lyckats hitta något, hur kul har det varit?

Nä, konsollerna behövs till vissa spel och pc'n till vissa.
Jag skulle aldrig få för mig att sitta o spela t ex quake på en konsoll. (Enda kul FPS spelet jag testat på konsoll va gamla golden eye till n64 o det va bara kul om man spelade 4)

Likadant RTS, skulle jag heller aldrig spela på en konsoll.

Däremot föredrar jag att spela Fighting, racing, plattform och även RPG på konsoll. (FFXI gör sig bättre på pc, men alla föregångarna har varit bättre på konsoll)

DrFx
Siktar mot toppen
Medlem
486107
December 17, 2003 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=DrFx]Du ser vilket rabalder om den eller den consolen!

Har du någon gång spelat fighting spel på pc? Om du nu lyckats hitta något, hur kul har det varit?

Nä, konsollerna behövs till vissa spel och pc'n till vissa.
Jag skulle aldrig få för mig att sitta o spela t ex quake på en konsoll. (Enda kul FPS spelet jag testat på konsoll va gamla golden eye till n64 o det va bara kul om man spelade 4)

Likadant RTS, skulle jag heller aldrig spela på en konsoll.

Däremot föredrar jag att spela Fighting, racing, plattform och även RPG på konsoll. (FFXI gör sig bättre på pc, men alla föregångarna har varit bättre på konsoll)

Jo okey då vissa spel som plattform och fighting gör sig väl bra på consol om man gillar sånt vill säga!

Själv är racing och Fps o.s.v min grej och naturligtvis skulle jag aldrig spela sånt på en kass consol..

Fps är ju och kommer alltid att va ett stort skämt på consolerna och det tycks ju du tycka med 😉

även racing är helt kasst ser ju knappt 2 metar framför sig p.g.a den superhöga upplösningen en Tv klarar som 640*480 laugh

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
486109
December 17, 2003 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

nä men e man bra på FPS på console så e det säkert kul. sen så kan man ju köpa tangent bord o mus till consolen. iaf till xbox, kan man till GC med?

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
486120
December 17, 2003 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

En stor fördel med en konsol är ju att om man vill spela ett spel så är det bara att stoppa i spelet och sen börja spela. På en dator måste du ha en bra processor, bra minnen, bra grafikkort och allt det där, det måste man ju inte ha till en konsol, för man VET att det funkar ALLA gånger. Där har ju konsoler ett övertag gentemot PC. Dock håller jag självklart med er att vissa spel gör sig bättre på PC än vad dom gör på en konsol, och självklart vice versa..

Nej jag är trött på att behöva uppgradera min dator hela tiden, så nu får det bli ett Xbox och ett GC. wink

Mottroz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 399
486161
December 17, 2003 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

edit

Json_81
Member
Medlem
486168
December 17, 2003 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

DrFx wrote: Jo okey då vissa spel som plattform och fighting gör sig väl bra på consol om man gillar sånt vill säga!

Själv är racing och Fps o.s.v min grej och naturligtvis skulle jag aldrig spela sånt på en kass consol..

Fps är ju och kommer alltid att va ett stort skämt på consolerna och det tycks ju du tycka med 😉

även racing är helt kasst ser ju knappt 2 metar framför sig p.g.a den superhöga upplösningen en Tv klarar som 640*480 laugh

Ja jag håller med dig om FPS, men bilspelen kan jag inte hålla med dig.
Mycket skönare att sjunka ner i soffan med en handkontroll o se spelet på tv'n. Iofs e inte jag någon racingsimulator fantast, det mest realistiska spelet jag tyckt varit kul är NFS: Hot Pursuit 2 (stavning?)

chrippaz
Member
Medlem
486495
December 17, 2003 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan inte hålla med om att FPS är skönare på PC, verkligen inte. Ifall spelproducenterna har lagt ner lite tid på kontrollen så upplevs det lugnt bäst på konsol.

Fattar dock inte hur det kan kosta mer med konsolspel än pc-spel. Det är svårare att kopiera, svårare att ladda hem, lättare att utveckla eftersom man inte behöver få det att fungera buggfritt på alla datorer.

//chrippaz

Json_81
Member
Medlem
486541
December 17, 2003 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Förmodligen just för att det är svårare att kopiera.
Hade de tagit ut mer för pc-spel hade ännu fler kopierat dem.

DrFx
Siktar mot toppen
Medlem
486612
December 17, 2003 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: Jag kan inte hålla med om att FPS är skönare på PC, verkligen inte. Ifall spelproducenterna har lagt ner lite tid på kontrollen så upplevs det lugnt bäst på konsol.

Fattar dock inte hur det kan kosta mer med konsolspel än pc-spel. Det är svårare att kopiera, svårare att ladda hem, lättare att utveckla eftersom man inte behöver få det att fungera buggfritt på alla datorer.

//chrippaz

Woot skämtar du eller..det där var defenitivt det absolut dummaste jag har hört på år laugh

Tydligen har du aldrig spelat Pc eller oxå har du grava psykiska fel hehe..

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
486674
December 17, 2003 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

DrFx wrote: [quote=chrippaz]Jag kan inte hålla med om att FPS är skönare på PC, verkligen inte. Ifall spelproducenterna har lagt ner lite tid på kontrollen så upplevs det lugnt bäst på konsol.

//chrippaz

Woot skämtar du eller..det där var defenitivt det absolut dummaste jag har hört på år laugh

Tydligen har du aldrig spelat Pc eller oxå har du grava psykiska fel hehe..

Fritt land fria åsikter, du skall inte hoppa på någon bara för att han/hon tycker något.

Mottroz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 399
486688
December 17, 2003 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

edit

chrippaz
Member
Medlem
487518
December 18, 2003 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

funkar med vilket tangentbord som helst!
adapter finns på http://www.psxcare.se men jag förstår inte vad du ska använda det till funkar inte till mycket.
//chrippaz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 80
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL