February 10, 2003
Jag personligen föredrar Gamecube, den har bättre spel överlag helt enkelt.
Mario Kart, F-Zero, Mario Sunshine, Zelda, Star Wars Rouge Leader och Metroid Prime är bara några toppspel.
Barnsliga tycker jag inte att de är, mycke färger e ju bara mysigt 🙂
Men om inte Gc duger skulle jag nog ta ett Ps2, mest för det stora utbudets skull.
Dock aldrig Xbox, de flesta spelen finns redan eller kommer snart till Pc, vilket ger en fler inställningar osv osv.
Rock on!
December 31, 2001
Pontarius wrote: Jag personligen föredrar Gamecube, den har bättre spel överlag helt enkelt.
Mario Kart, F-Zero, Mario Sunshine, Zelda, Star Wars Rouge Leader och Metroid Prime är bara några toppspel.
Barnsliga tycker jag inte att de är, mycke färger e ju bara mysigt 🙂
Men om inte Gc duger skulle jag nog ta ett Ps2, mest för det stora utbudets skull.
Dock aldrig Xbox, de flesta spelen finns redan eller kommer snart till Pc, vilket ger en fler inställningar osv osv.Rock on!
De spelen du just nämde skulle tex inte intresera mig ett skit...
Skulle jag vilja spela bilspel så skulle jag vila ha riktiga "plåt" hägar och inte små go carts med serie figurer på...
Man väljer konsoll på vilka sort spel som finns. Jag själv föredrar spel kännsla blandat med realism och skulle då välja xbox framför GC och ps2 har för många år på nacken. vist finns det vissa tilltalande spel när det gäller ps2 oxå men ofta är det så att de som finns på ps2 oxå finns på tex xbox och då är det oftast snyggare i det jag uppevt...
February 10, 2003
Death On Wings wrote:
De spelen du just nämde skulle tex inte intresera mig ett skit...
Skulle jag vilja spela bilspel så skulle jag vila ha riktiga "plåt" hägar och inte små go carts med serie figurer på...Man väljer konsoll på vilka sort spel som finns. Jag själv föredrar spel kännsla blandat med realism och skulle då välja xbox framför GC och ps2 har för många år på nacken. vist finns det vissa tilltalande spel när det gäller ps2 oxå men ofta är det så att de som finns på ps2 oxå finns på tex xbox och då är det oftast snyggare i det jag uppevt...
Det finns ju V-rally, Need for Speed och som sagt F-zero till Gc.
Sen är ju Mario Kart inget seriöst bilspel, det är mer ett "festspel".
Men smaken är ju olika....
November 4, 2001
Det inte många som verkligen testat handkontrollen och sagt att den är äcklig, det har jag märkt är en sak som personer säger när dom inte vet vad dom ska säga och då drar dom till med nån grej som dom läst på maddox eller nån annan stans på internet.
Det om att spel hackar kan jag hålla med om när det gäller EA spel. Dom verkar optimera alla spel till PS2 sen slänger dom ihop nått skit både till xbox och gc. Bra exempel på det är NFS:HP2 flyter bra på PS2 men laggar på Xbox och hackar på Gamecube trots att PS2 har skitdålig hårdvara om man jämför med både gc och xbox.
Dom spel som släppts till alla konsoler och som jag har testat på alla tre kan jag säga så här, med undantag för EA spel.
PS2: Flyter på bra men dålig texturer och extremt kantigt.
GC: Flyter på sämre än PS2 men har snyggare grafik.
XBOX: Flyter på bra och har snyggast grafik.
En annan sak som är tråkigt med PS2 är att det är skitsnygga mellansekvenser och intron, men sen när spelet börjar ser det ut som 32bitarsgrafik.
På xbox ser det ofta lika snyggt ut i mellansekvenser som in-game.
Men som sagt vad man tycker om spel och spelkonsoler är ytterst personligt.
August 12, 2003
själv tycker jag GTA3 och VC inte alls flyter på bra på ps2an, iaf inte om man jämför med PCn. det går segt o alla trails man ser e jävligt jobbigt. sen så har jag sett stora problem med GTA3 på ps2. tex att texturerna blivit helt fel och halva banan blir blå, allt bakom bilen typ. sådär fick jag med då jag stängde av framelimiter på PC. o varför har de en framelimiter på 30fps lr nåt?
jag gissar på att gta doublepack till xbox flyter på lite bättre än på ps2 iaf. men jag kan ha fel.
December 31, 2001
Förstår inte varför alla tycker att xbox kontrollerna är stora och klumpiga.. de sitter ju som en handske i handen, men nejdå nu har dom börjat tillverka de små värdelösa kontrollerna i stället där knaopparna sitter åt helvete. förr kunde man nå alla klnapparna på hela kontrollen utan att flutta fiungret mer än någon mm men det försvann med de mindre. hoppas bara de har kvar de stora underbara skapelserna 😀
February 1, 2002
Death On Wings wrote: [quote=chrippaz]Jag håller med de större är bättre, har två stora och en liten... Skulle egentligen vilja ha 4 stora men endel av mina kompisar gillar lilla bättre så jag har kvar den 🙂
finns de stora fortfarande kvar i produktion ?
tänkte fråga samma och vart kan man isf köpa? jag har bara S, skulle vilja ha en fet också 🙂
December 31, 2001
Starscream wrote: mjo jag har aldrig testat den stora 🙂 men jag tycker S är helt ok, dock sitter start/pause och den vita och svarta knappen mkt knäppt.
start och select stör jag mig inte så mycket på...
mest den svarta och vita som är åt helvete och knapparna sitter för långt i sär...
han som ritat konstruktionen måste vart bra full.
1 Guest(s)