May 1, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Starscream]mjo jag har aldrig testat den stora 🙂 men jag tycker S är helt ok, dock sitter start/pause och den vita och svarta knappen mkt knäppt.
start och select stör jag mig inte så mycket på...
mest den svarta och vita som är åt h*****e och knapparna sitter för långt i sär...
han som ritat konstruktionen måste vart bra full.
det skumma är ju att det är bara den som ska finnas kvar.. fattar inte hur de tänker 😕
den stora är ju grymt bra!
August 22, 2001
chrippaz wrote: Det inte många som verkligen testat handkontrollen och sagt att den är äcklig, det har jag märkt är en sak som personer säger när dom inte vet vad dom ska säga och då drar dom till med nån grej som dom läst på maddox eller nån annan stans på internet.
Det om att spel hackar kan jag hålla med om när det gäller EA spel. Dom verkar optimera alla spel till PS2 sen slänger dom ihop nått skit både till xbox och gc. Bra exempel på det är NFS:HP2 flyter bra på PS2 men laggar på Xbox och hackar på Gamecube trots att PS2 har skitdålig hårdvara om man jämför med både gc och xbox.
Dom spel som släppts till alla konsoler och som jag har testat på alla tre kan jag säga så här, med undantag för EA spel.
PS2: Flyter på bra men dålig texturer och extremt kantigt.
GC: Flyter på sämre än PS2 men har snyggare grafik.
XBOX: Flyter på bra och har snyggast grafik.En annan sak som är tråkigt med PS2 är att det är skitsnygga mellansekvenser och intron, men sen när spelet börjar ser det ut som 32bitarsgrafik.
På xbox ser det ofta lika snyggt ut i mellansekvenser som in-game.Men som sagt vad man tycker om spel och spelkonsoler är ytterst personligt.
Instämmer!!!!
December 31, 2001
Marron wrote: [quote=Death On Wings][quote=Starscream]mjo jag har aldrig testat den stora 🙂 men jag tycker S är helt ok, dock sitter start/pause och den vita och svarta knappen mkt knäppt.
start och select stör jag mig inte så mycket på...
mest den svarta och vita som är åt h*****e och knapparna sitter för långt i sär...
han som ritat konstruktionen måste vart bra full.
det skumma är ju att det är bara den som ska finnas kvar.. fattar inte hur de tänker 😕
den stora är ju grymt bra!
Tror inte de tänker alls... Den vanliga kontrollen va ju helt perfekt konstruerad och utformad måste få tag på ett par 🙂
November 22, 2001
Jag drog inte till med något jag läst någonstans (om det var mig du menade) utan satt en hel kväll o spelade diverse spel.
Och jag gillade dreamcast-kontrollerna som de flesta tyckte va klumpiga, men xbox-kontrollen får jag säga var riktigt dålig.
Vill dock inte uttala mig om den mindre modellen, då jag bara hållt i den en gång.
December 31, 2001
Json_81 wrote: Jag drog inte till med något jag läst någonstans (om det var mig du menade) utan satt en hel kväll o spelade diverse spel.
Och jag gillade dreamcast-kontrollerna som de flesta tyckte va klumpiga, men xbox-kontrollen får jag säga var riktigt dålig.
Vill dock inte uttala mig om den mindre modellen, då jag bara hållt i den en gång.
Vad tycker du är så dåligt med dem då ?? De sitter perfa i handen om man inte är 6 år gammal då ( fast min mosters son som är 8 brukar spela )
Skulle gärna vilja höra va du har att klaga på, säger du att de ärför stora så är det ju dina händer det är fel på.
May 1, 2003
Json_81 wrote: De 4'a "vanliga" knapparna. Jag når dem, men det är inte så bekvämt.
Titta t ex på halo när du använder den högra styrspaken o ska upp till dem.
Ingen kontroll som har en en "platta" som styrkors e bra.
Vadå, du kan ju välja vad du ska ha som styrkors, "plattan" lr spaken..lr vad man ska säga.. Tycker man styr asgött på halo!
November 4, 2001
DS2 kan du ju inte säga är bättre i fps!?
De analoga styrspakarna funkar skitdåligt i First Person Shooters. Ingen precision alls. Själva kontrollen i sig är ju grymt liten och plastig...
Kort sladd. Inga bra triggers, och jag har aldrig märkt av att knapparna är analoga...
//chrippaz
December 31, 2001
chrippaz wrote: DS2 kan du ju inte säga är bättre i fps!?
De analoga styrspakarna funkar skitdåligt i First Person Shooters. Ingen precision alls. Själva kontrollen i sig är ju grymt liten och plastig...
Kort sladd. Inga bra triggers, och jag har aldrig märkt av att knapparna är analoga...
//chrippaz
Håller med till 100%
November 22, 2001
chrippaz wrote: DS2 kan du ju inte säga är bättre i fps!?
//chrippaz
Det e ju triggarna som e bra!
Men vi kan nog släppa den här diskussionen nu, vi kommer nog ingenstans.
1 Guest(s)