October 22, 2002
Xuestor wrote: vet inte om frågan ska vara under SPEL, men skit samma.....
letar efter en xbox/ps2 emulator.. någon som vet nån bra? och vad är det oftast för systemkrav då??
1. jag tror inte att detta är lagligt (men än så länge så kör på)..
2. systemkraven är inte så höga.. i princip så klarar nästan alla dagens datorer emulatorna..
3. söker du med PS emulator som nyckelord så hittar du, likadant gäller x-box..
July 1, 2003
http://www.zophar.net/xbox.html
där finns Xbox emulatorer
May 17, 2003
December 25, 2000
Silent Shadow wrote: Det är inte olagligt så länge man äger spelen själv.
OBS! Rykte: Eller om man vill testa de för att eventuellt köpa <- Bara rykte, så lita inte på att det e sant, jag tar inget ansvar om det inte skulle vara så :)
Jag tror fortfarande att det är olagligt, eller i alla fall tvetydigt, då du inte för göra en kopia om det inte är nödvändigt för programets/spelets funktion.
Ditt rykte är också fel, precis som alla 24h's lagar och så vidare.
August 16, 2002
ViU wrote: [quote=Silent Shadow]Det är inte olagligt så länge man äger spelen själv.
OBS! Rykte: Eller om man vill testa de för att eventuellt köpa <- Bara rykte, så lita inte på att det e sant, jag tar inget ansvar om det inte skulle vara så :)
Jag tror fortfarande att det är olagligt, eller i alla fall tvetydigt, då du inte för göra en kopia om det inte är nödvändigt för programets/spelets funktion.
Ditt rykte är också fel, precis som alla 24h's lagar och så vidare.
mm... sen så äger man ju inte spelet, utan bara rätten att använda mjukvaran... och så kan man ju läsa i manualen till spelen på typ första sidan... där står det klart och tydligt att man inte får kopiera spelet... fast om man äger spelet så vet jag inte om man får köra det på emulator...
aa, och så länge en emulator inte kopierar kod från tex bios så bryter den inte mot lagen, iaf i USA... vi minns väl alla bleem
2 Guest(s)