XBOX frågor|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
XBOX frågor
: : Anders : :
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 506
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 10, 2003 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har tänkt köpa en XBOX och har lite frågor. Svara inte om ni tror eller har hört hur det är, jag vill ha säkra svar. Och inget "MS suger köp en PS2 istället".

Jag har funderat på denna (X-ecuter 2 PRO chip):
http://www.psxcare.com/product.....a539ae9de2

Är 3800 ett bra pris, eller finns det att köpa billigare någon annanstans? Någon som har erfarenhet att handla från psxcare?

1. Går det att spela vanliga musik-CD på en chippad XBOX och startas isf uppspelning automatiskt?
2. Startar uppspelning av mp3 automatiskt (Så man slipper ha igång tv:n när man ska spela mp3)
3. Måste Divx-filmer vara i någon speciell storlek för att spelas? Dras filmen ut så den täcker hela tv:n?
4. Är det "bra" ljud. (Iof relativt, men duger den som mediacenter i vardagsrummet för att spela musik och se på film?)
5. Jag har hört att det ska hacka vid uppspelning av Divx från CD eller HDD, stämmer detta?
6. Fungerar XBOX remote control även vid uppspelning av annat än DVD, exempelvis Divx, mp3, audio-cd etc.?

Det var allt jag kunde komma på just nu...
MVH // Anders

EDIT: Kom på en till fråga.

drotz2000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 643
367644
July 10, 2003 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjo!

Köp ett lite chip istället är ingen skillnad på dom.

1. ja du kan spela musik, tror du kan välja om det ska starta automatisk eller inte.

2. Nej det gör den inte.

3. Du kan köra alla sorts filmer.

4. Den duger helt klart.

5. Nej det stämmer inte, funkar klockrent.

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
367803
July 10, 2003 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

6. Ja, du använder Remotekontrollen till allt. Iallafall om man använder XBMP.

7. Koppla den till ditt nätverk och kör filmerna från servern istället. Funkar apbra!

Tycker det verkar aningens dyrt. Vi beställde från England (iofs 10st) och betalade med frakt 550:-. Att installera den anser jag vara svårt. En polare som löder normalt på jobbet fick fixa den biten.

Du kan alltså säkert spara en tusenlapp eller köpa en 120GB samsung disk från Dustin för 1000:-

Kommer du hit ofta?
Medlem
368209
July 11, 2003 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för svaren!
Är det svårt att löda fast chippet så är det nog en färdigmodifierad XBOX som gäller för mig. 3800 känns lite mycket, men hittar jag ingen annan får det nog bli den, det är ju iaf garanti på modifieringen.
Något annat jag bör tänka på innan jag köper?

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
368354
July 11, 2003 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kanske vill vänta med chippet, http://slashdot.org/article.pl.....38;tid=211

Eftersom det finns möjlighet att köra Linux så kan man antagligen köra allt annat också. Du kanske vill kolla någon Xbox "hacking" site, för jag håller inte koll på vad som är möjligt och inte möjligt med det där exploitet.

ps. GameCube äger Xbox (sorry kunde inte låta bli)

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
368453
July 11, 2003 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Enbart boxen kan du köpa för 1800 och sen kan du lämna in den för ~1500kr och få den chippad. Psxcare är enligt mig, sunkiga, skulle inte rekomendera dem.

1. Cd-skivor går att spela även om den inte är chippad. Du går in på en meny som heter "audio" eller nåt, sen väljer du "play audio cd" eller "cpoy audio cd". Där kan du välja vilka spår du ska spela och sätta på en visualator genom att trycka y, y, x, x, y,x eller nåt.

2. Jag har ingen erfarenhet av det, men jag tror du har någon slags mediaspelare där du får trycka play.

3. Nej, bara att ladda över filmerna på hdd'n och öppna dem... Det går att köra full screen.

4. Xbox har riktigt fint ljud för att vara en konsol.

5. Nej, det ska det inte.

6. Har inte testat, orkar inte slå på boxen.

Kommer du hit ofta?
Medlem
368495
July 12, 2003 - 8:06 am
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Du kanske vill vänta med chippet, http://slashdot.org/article.pl.....38;tid=211

Jag har sett det med med att modifiera utan chip, men det verkar rätt krångligt att göra så jag tror jag satsar på ett chip.
Visst är GameCube bra och gällde det bara spelande så skulle jag nog satsa på en sådan, men boxens möjligheter verkar vara större vad gäller att spela Divx, mp3 osv.

chrippaz wrote: Psxcare är enligt mig, sunkiga, skulle inte rekomendera dem.

Varför är tycker du de är sunkiga? Anledningen att jag skulle handla där var att man kunde välja vilken DVD-spelare man ville ha i boxen. Jag skulle behöva en box med en Samsung, då de skulle vara bäst på att läsa CDR/CDRW.

Och finns det någon som vet en butik i Umeå som monterar chip?

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
368536
July 12, 2003 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

: : Anders : : wrote: [quote=ViU]Du kanske vill vänta med chippet, http://slashdot.org/article.pl?sid=03/07/04/0521245&mode=thread&tid=106&tid=127&tid=185&tid=186&tid=211

Jag har sett det med med att modifiera utan chip, men det verkar rätt krångligt att göra så jag tror jag satsar på ett chip.
Visst är GameCube bra och gällde det bara spelande så skulle jag nog satsa på en sådan, men boxens möjligheter verkar vara större vad gäller att spela Divx, mp3 osv.

ViU wrote: Psxcare är enligt mig, sunkiga, skulle inte rekomendera dem.

Varför är tycker du de är sunkiga? Anledningen att jag skulle handla där var att man kunde välja vilken DVD-spelare man ville ha i boxen. Jag skulle behöva en box med en Samsung, då de skulle vara bäst på att läsa CDR/CDRW.

Och finns det någon som vet en butik i Umeå som monterar chip?

orkade inte läsa länken men handlar det om att flasha om bioset? Det är ju jobbigt då kan man ju inte byta till originalversionen utan att flasha tillbaka. Har man chip kan man ha två bios.

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
368832
July 12, 2003 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Servicen hos PSXCare kan väl diskuteras. Jag jobbade där förut en period och det är absolut duktiga grabbar som chippar maskinerna, men enligt deras supportforum är det många kunder som är missnöjda med hur de blivit behandlade.

Sen är PSXCare kanske inte den mest seriösa TV-spelskedjan genom tiderna. Deras affärsidé bygger, oavsett vad de säger, på att förse Sveriges spelare med chippade maskiner så att de inte längre behöver lägga sura slantar på originalspel, utan istället ladda hem egna och spela för kostnaden av några CD-R-skivor. Samtidigt hävdar de

De är ganska ensamna om sin inställning till chippning och är således också pionjärer på området. Kort sagt tror jag att du får hosta upp pengarna de tar för en chippad maskin.

Till sist vill jag bara påpeka att jag aldrig skulle använda en XBOX som ett mediacenter. Det är för taskigt ljud helt enkelt. 🙂

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
368890
July 12, 2003 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: ps. GameCube äger Xbox (sorry kunde inte låta bli)

Jo tjena.. wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 325
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL