May 8, 2001
Om det funkar bra spelar det inte så stor roll vilket chip som sitter i. Det som brukar skilja är hur många bios man kan ha, fler är bra om man ska flasha om chipet för då kan man byta till ett fungerande bios om det flashningen går snett. Vissa har webb-gränssnitt för admin (fråga mig inte vad man ska administrera). Hur man uppdaterar kan också skilja sig.
Den viktigaste funktionen är ju att man kan köra osignerad kod och det kan man med alla. Det enda goda orsaken jag ser för att ta reda på vilket chip som sitter i är kvaliteten. Vissa billigare chip har t.ex. problem att starta när de är varma osv. En annan grej man kan kolla är ju att det verkligen sitter ett chip i och att det inte är orginalbios som flashats, men det är ju enkelt att se att man kan starta den i "normal"-läge, detta om man vill använda Live.
Men som sagts tidigare, om du vill veta så är det ju bara att öppna boxen och kolla. Behövs speciella skruvmejslar och det är lite trångt i själva lådan men det ska nog inte vara några problem.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
July 29, 2005
jonaz wrote: Men som sagts tidigare, om du vill veta så är det ju bara att öppna boxen och kolla. Behövs speciella skruvmejslar och det är lite trångt i själva lådan men det ska nog inte vara några problem.
Då jag öppnade min box så stod jag utanför lådan, så det gjorde inte så mycket att det var trångt i den. :rollsmile: :rull: :gasp:
March 14, 2001
Crida498 wrote: [quote=jonaz]Men som sagts tidigare, om du vill veta så är det ju bara att öppna boxen och kolla. Behövs speciella skruvmejslar och det är lite trångt i själva lådan men det ska nog inte vara några problem.
Då jag öppnade min box så stod jag utanför lådan, så det gjorde inte så mycket att det var trångt i den. :rollsmile: :rull: :gasp:
Tyckte du verkligen att det där var ett så bra skämt att du bara måsta bumpa en tre månader gammal tråd?
July 29, 2005
Snorch wrote: [quote=Crida498][quote=jonaz]Men som sagts tidigare, om du vill veta så är det ju bara att öppna boxen och kolla. Behövs speciella skruvmejslar och det är lite trångt i själva lådan men det ska nog inte vara några problem.
Tyckte du verkligen att det där var ett så bra skämt att du bara måsta bumpa en tre månader gammal tråd?
Självklart! Och det tycket antagligen du också, även om du vägrar att erkänna det!!
2 Guest(s)