Xbox kan bränna sönder spel !|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Xbox kan bränna sönder spel !
Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 15, 2005 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Har precis läst en artikel i Aftonbladet som säger att en del människor har fått sina spel sönderbrända pga av att Xbox 360 får INTE flyttas om det finns en skiva i den ! Microsoft vägrar ersätta dom drabbade. Sjukt tycker jag, vad tycker du själv ?
http://www.aftonbladet.se/vss/.....40,00.html

AxXiz
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 61
991701
December 15, 2005 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

dom är så snabba aftonblaskan 🙄

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
991712
December 15, 2005 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Old news först och främst och för det andra står det med stora svarta och fetstilade bokstäver i manualen att man inte ska flytta på den när den är igång.

Endast redaktion skapar trådar i Nyheter dessutom.

//Andreas

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
991717
December 15, 2005 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Old news först och främst och för det andra står det med stora svarta och fetstilade bokstäver i manualen att man inte ska flytta på den när den är igång.

//Andreas

Alvarligt nu, det tar VÄLDIGT lite tid att konstruera en DVD läsare som inte bränner sönder skivan om den flyttas. Vill du ha exempel så titta bara på hundratals portabla DVD, bil-DVD, navigerings system med DVD och CDROM, bärbara musik CD-ROM osv. Och att endast redaktionen skapar inlägg i nyhetsdelen visste inte jag om, då ska kanske redaktionen vara lite snabbare när det gäller att skriva inlägg alternativt ta bort möjligheten för andra användare att skriva inlägg i nyhetsdelen.

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
991728
December 15, 2005 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: [quote=Delph1]Old news först och främst och för det andra står det med stora svarta och fetstilade bokstäver i manualen att man inte ska flytta på den när den är igång.

//Andreas

Alvarligt nu, det tar VÄLDIGT lite tid att konstruera en DVD läsare som inte bränner sönder skivan om den flyttas. Vill du ha exempel så titta bara på hundratals portabla DVD, bil-DVD, navigerings system med DVD och CDROM, bärbara musik CD-ROM osv. Och att endast redaktionen skapar inlägg i nyhetsdelen visste inte jag om, då ska kanske redaktionen vara lite snabbare när det gäller att skriva inlägg alternativt ta bort möjligheten för andra användare att skriva inlägg i nyhetsdelen.

Observera att konsollen inte är bärbar, det är inte meningen att man ska flytta på den när den är igång.
Och om det står i manualen att man inte ska flytta på den så ska man inte göra det.

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
991736
December 15, 2005 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Guufi wrote: [quote=Redzo][quote=Delph1]Old news först och främst och för det andra står det med stora svarta och fetstilade bokstäver i manualen att man inte ska flytta på den när den är igång.

//Andreas

Observera att konsollen inte är bärbar, det är inte meningen att man ska flytta på den när den är igång.
Och om det står i manualen att man inte ska flytta på den så ska man inte göra det.

Ja visst håller jag med dig men konsolen säljs till barnfamiljer, unga spelar på den inte bara vuxna människor som har läst manualen, så visst ska man tänka på att konsolen KAN komma att flyttas under tiden (barn ÄR lekfulla och oförutsägbara ) och eftersom teknologi för att skydda skivan har FUNNITS i många, många år borde det vara givet att man använder sig av den. Speciellt till en sån produkt som kommer att användas av hur många miljoner 7-8+ åringar. Ska du be en 8-åring läsa manualen innan ? Är du säker att han/hon har inte glömt vad som stod i den typ 6 minuter efter att dom har börjat spela ? Tänk ordentligt innan du svarar.

Andreas Galistel
Member
Medlem
991800
December 15, 2005 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: [quote=Delph1]Old news först och främst och för det andra står det med stora svarta och fetstilade bokstäver i manualen att man inte ska flytta på den när den är igång.

//Andreas

För att nyhetsdelen ska fungera som den ska måste inställningarna vara som de är. Om du läst reglerna hade du sätt att det inte är tillåtet för medlemmar att skapa trådar där.

Att sedan MS inte lagt ner mer tid på detta, speciellt eftersom en fix finns tillgänglig hos de som först upptäclte problemet, http://www.llama.com, är ju bara beklagligt.

//Andreas

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
991865
December 15, 2005 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok (efter en snabb läsning) såg jag att du hade rätt där 😉 Ber om ursäkt för den "syrliga" anmärkning angående redaktionen. Tyckte bara att det är rätt viktigt att folk får läsa om det.
Tack för länken.

Andreas Galistel
Member
Medlem
991867
December 15, 2005 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: Ok (efter en snabb läsning) såg jag att du hade rätt där 😉 Ber om ursäkt för den "syrliga" anmärkning angående redaktionen. Tyckte bara att det är rätt viktigt att folk får läsa om det.
Tack för länken.

Visst har du rätt, men om jag inte miss fel har jag postat en länk dit tidigare, men då inuti i en tråd 😉

EDIT:
https://www.nordichardware.se/.....29028.html

//Andreas

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
991924
December 15, 2005 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

okej detta har inte hänt mig för att jag INTE flyttar min konsoll när jag spelar!!! vem gör det? Vill någon städa sitt rum och rätta till boxen mitt under spelet? då säger jag bara "okej? nödigt?" Det jag förstår är att små barn är ju så dumma att dom ska röra och ta på allt som finns, det är väl lite dåligt.. men att någon 11+ ska hålla på och fiffla med boxen när man spelar fattar jag inte? ställ den rakt och fint och låt den stå, så gör jag och då händer inget :arg:!!

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
991988
December 16, 2005 - 9:12 am
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: ... ställ den rakt och fint och låt den stå, så gör jag och då händer inget :arg:!!

Som det står i artikeln,
sladden hade fasnat under konsolen, han bara tippade den lite och tog loss sladden, då var skivan förstörd. Jag tycker inte att han har betett sig vårdslöst direkt, jag tycker snarare att m$ är rätt korkade som tillverkar konsolen så. Det har kanske med 360's "ochipbarhet" att göra...

N1ko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
992049
December 16, 2005 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm ja om han inte visste om det så var det ju inte hans fel.. men alltså, det sitter ju sånna gummi saker eller nåt under boxen osm gör att den sitter som fastlimmad på bänken, så det är ganska svårt att flytta den om ja ska vara ärlig.. när ja va färdig med sladdarna när ja fick boxen skulle ja putta in den till mitten, det gick inte! jag fick lyfta den, är det bara så hos mig då? antar att det är meningen att det ska vara svårt att flytta den..

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
992164
December 16, 2005 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Microsoft har gjort ett misstag i och med att det GÅR att förstöra skivorna så här lätt men de gör helt rätt i att inte ersätta. De skriver tydligt att man inte får flytta på den när den är igång och gör man det är det ens eget fel. Att ge ersättning för när kunden själv förstör sin vara skulle bara vara fel.

T5
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
992432
December 17, 2005 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

inte bara skivorna som kan brännas eller repas sönder, är ju en del xbox som blivit brända också, fast de har väl gått på garantin.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
992665
December 17, 2005 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Vem f*n flyttar på en xbox när den är igång?

antea
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
992735
December 18, 2005 - 3:10 am
sp_Permalink sp_Print

Okej alla optimister!

Hade hört talas om detta problem innan jag gick ner till spelaffären. Stod å diskuterade saken ett par minuter med försäljaren inne på butiken. Han hävdade att den INTE skulle gå sönder om man inte rörde den. Och att man inte skulle få ersättning för spelen. Efter viss övertalning om att det är hur lugnt som helst så köper jag min xbox. Väl hemma sätter jag in King Kong-skivan, trycker på knappen, skivan åker in. jag går försiktigt till soffan med stor nyfikenhet över hur underbart detta spel kan tänkas vara. När spelet startar är det inget ljud. jag testar alla möjliga inställningar som går. Till slut ger jag upp och tar ut skivan. När jag vänder på den är den helt sönderbränd. Går en bgred ring runt hela skivan vars kant man kan känna med fingret mycket tydligt..

Alla ni i detta forum som backar upp microsofts rygg. Dags ändra uppfattning.
Jag kan knappast tänka mej det finns någon som startat upp sin box lika försiktigt som jag. jag övervägde i en vecka om ajg ens skulle köpa en pga detta problem. Blev övertalat av försäljaren att det var lugnt. Kommer hem och tar i princip på mej bomullshandskarna och sätter i spelet med.
Och jag RÖRDE INTE boxen medans jag spelade. jag andades tamejfan inte ens på den.

så lägg ner erat trams om att den håller om man inte rör den. Visst kanske NÅGRA håller. men absolut inte alla! så tala för er själva i fortsättningen.

Kan dock säga att den funkar nu efter att jag fick ett nytt spel. Har nu lagt boxen ner istället för att ha den ståendes. Fick känslan av att det var pga att den stod upp.

Och jag hövdar fortfarande till 110% att jag inte rörde boxen. Inte ens lite !

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
992779
December 18, 2005 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Tillbaka till affären och skäl på dom tills dom har bytt spelet eller gett dig pengarna tillbaka 😉

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
992866
December 18, 2005 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Min XO välte med Call of Duty 2 i, funkar ändå hur bra som helst, både spelet (även om det blev en "repring" på det) och xboxen. 🙂

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
993198
December 19, 2005 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

wojt wrote: Min XO välte med Call of Duty 2 i, funkar ändå hur bra som helst, både spelet (även om det blev en "repring" på det) och xboxen. 🙂

Du missade att delge oss viktig information här... Hur lyckades du välta den!?

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
994619
December 23, 2005 - 3:17 am
sp_Permalink sp_Print

Darakir wrote: [quote=N1ko]... ställ den rakt och fint och låt den stå, så gör jag och då händer inget :arg:!!

Som det står i artikeln,
sladden hade fasnat under konsolen, han bara tippade den lite och tog loss sladden, då var skivan förstörd. Jag tycker inte att han har betett sig vårdslöst direkt, jag tycker snarare att m$ är rätt korkade som tillverkar konsolen så. Det har kanske med 360's "ochipbarhet" att göra...

Men MS är korkade, min 4-åriga kusin är smartare :p

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 472
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL