September 7, 2003
JO det är faktiskt olagligt att chippa sin xbox, men dom kommer inte direkt hem till dig och sätter handklovar på dig.
Det som händer är att om du kör med en chippad xbox på LIVE så kan din xbox bli låst från livenätet och du kommer inte kunna spela där mer med din xbox.
Jag skulle inte skaffa xbox LIVE, det finns gratis alternativ som är minst lika bra.
XBC är ett som använder systemlink funktionen i xboxet och får den att tro att den är uppkopplad mot andra xbox i ett nätverk men istället är du uppkopplad mot en server som i sin tur folk spelar på.
Det är gratis och den senaste versionen sinns att ladda hen på http://www.xbconnect.com
//Patrick
December 31, 2001
XBC som finns att spela med laggar enormt mycket mer än att köra midtown madness på live.
Live tycker jag är en bra tjänst eftersom man kan ladda ner banor,bilar och diverse saker.
Kostar ju bara 600 kr för ett år plus att du får ett head sett så det är klart värt det.
May 1, 2003
Death On Wings wrote: XBC som finns att spela med laggar enormt mycket mer än att köra midtown madness på live.
Live tycker jag är en bra tjänst eftersom man kan ladda ner banor,bilar och diverse saker.
Kostar ju bara 600 kr för ett år plus att du får ett head sett så det är klart värt det.
Kör själv XBC.. och det händer att det kan lagga ibland.. men då beror det oftast på att den som hostar har dåkig lina..
ser inget problem med detta..
men Live är en bra grej.. dock är det Halo som jag vill spela online.. och det tar inte Live.. men XBC gör 😀
1 Guest(s)