XBOX + omröstning|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
XBOX + omröstning
chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 9, 2003 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte tillänga denna maskin en egen tråd.

I den här kan man diskutera allt som är relaterat till den.
För att börja någonstans, tänkte jag fråga hur många spel ni klarat HELT? Vilka det är och vad ni tyckte om det.

Inlägg som "den är bäst", "xbox suger" hoppas jag vi slipper eftersom jag tycker det skulle vara kul med en seriös tråd om xbox.

Lägger in en liten omröstning också.

z0rd4n
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 80
268872
February 10, 2003 - 6:18 am
sp_Permalink sp_Print

altså den är ju grymt bra... men jag tycker det var lite svårt att välja i frågan för jag tycker alla spel jag har spelat är bra... har iofs bara spelat...

Dead Or Alive 3
Halo
Bmx XXX
Azurik
NightFire

men sen så längtar man för snart kommer Brute Force (eller ja snart och snart) 🙂

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
268923
February 10, 2003 - 10:22 am
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote:
Inlägg som "den är bäst", "xbox suger" hoppas jag vi slipper eftersom jag tycker det skulle vara kul med en seriös tråd om xbox.

GC är bättre laugh

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
271082
February 13, 2003 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=chrippaz] Inlägg som "den är bäst", "xbox suger" hoppas jag vi slipper eftersom jag tycker det skulle vara kul med en seriös tråd om xbox.

GC är bättre laugh

Japp!! Resident Evil och Mario POWER!!

Deimoz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 515
272979
February 16, 2003 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=ViU][quote=chrippaz] Inlägg som "den är bäst", "xbox suger" hoppas jag vi slipper eftersom jag tycker det skulle vara kul med en seriös tråd om xbox.

GC är bättre laugh

Japp!! Resident Evil och Mario POWER!!

Men snälla ni.. måste ni hålla på så där?

Crippaz:
Ja har inte klarat nåt xbox-spel än, men ja ska försöka mejj på Splinter cell den kommande veckan!! Vilka spel har du klarat då?

chrippaz
Member
Medlem
273074
February 16, 2003 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har klarat Halo i Singelplayer Co-op, iofs körde jag halva sista banan själv med två kontroller 😡 , på normal. Jag har klarat Silent Hill 2, dock inte kört sub scenario än. Jag har mellan 90-100% på alla banor i aggressive inline, splinter cell ligger jag på sista uppdraget. Jag ahr bara klarat halva Rallisport challenge.

Min mamma har klarat oddworld munch's oddysee!! RESPECT!

Vilken kontroll tycker ni är skönast? Jag tycker att den större är skönare, den ligger bättre i mina händer som förövrigt är rätt stora. Den har inte lika tröga analoga spakar som den lilla vilket gör att det bl.a. är lättare att sikta i skjutspel.

chrippaz
Member
Medlem
273078
February 16, 2003 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som hört talas om Kungfu chaos? Verkar riktigt häftigt!

Info

http://xbox.ign.com/objects/47.....78944.html

Video

http://xboxmovies.ign.com/xbox.....1-0001.mov (Save target as)

Tror jag ska köpa det när det kommer.

Ska köpa Capcom vs SNK 2 EO så länge. Det verkar skitbra, 2d fighting med retro karaktärer 😮 man spelade en hel del Street fighter II till snes...

Ska nog köpa Need for speed hot pursuit 2 också, priset har ju sjunkigt rejält! 399:-

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
273330
February 17, 2003 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm... har aldrig varit inne på tråden förut, men jag kan inte rösta... Jag föredrar bilspel, eftersom jag suger minst på såna. Tycker den lilla xbax-kontrollen är skönare, eftersom jag är liten och har små händer.
Har kört Rallisport, Agressive inline, Halo, Sega GT och Amped hemma hos chrippaz.

chrippaz
Member
Medlem
273368
February 17, 2003 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

shlumpen wrote: Hm... har aldrig varit inne på tråden förut, men jag kan inte rösta... Jag föredrar bilspel, eftersom jag suger minst på såna. Tycker den lilla xbax-kontrollen är skönare, eftersom jag är liten och har små händer.
Har kört Rallisport, Agressive inline, Halo, Sega GT och Amped hemma hos chrippaz.

Är du inloggat, går du in på .se, med tanke på att du inte kan rösta...

Deimoz
Kommer du hit ofta?
Medlem
274833
February 19, 2003 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: Jag har klarat Halo i Singelplayer Co-op, iofs körde jag halva sista banan själv med två kontroller 😡 , på normal. Jag har klarat Silent Hill 2, dock inte kört sub scenario än. Jag har mellan 90-100% på alla banor i aggressive inline, splinter cell ligger jag på sista uppdraget. Jag ahr bara klarat halva Rallisport challenge.

Min mamma har klarat oddworld munch's oddysee!! RESPECT!

Vilken kontroll tycker ni är skönast? Jag tycker att den större är skönare, den ligger bättre i mina händer som förövrigt är rätt stora. Den har inte lika tröga analoga spakar som den lilla vilket gör att det bl.a. är lättare att sikta i skjutspel.

Jag kör med den stora kontrollen, den är bäst, fastän man inte har stora händer.. Jag körde Amped hela natten. F-n var man svor mycke och skrek. Fast kul var det! Halfpipes är kuligast att åka i!
Rekord = corkscrewgrab-glidpåräcke-corkscrewgrab är 58.920 poäng

Deimoz
Kommer du hit ofta?
Medlem
275027
February 20, 2003 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Nu ljuger jag inte: JAg kom på ett hopp, gjorde en corkscrew, landade på liftlinan, gled typ 30m, smällde rätt in i en liftstolpe, fastnade i den i typ 15sekunder och poängen bara ökade, när jag landade kom jag på tvären (hade ingen kontroll)... Det blev alltså en fryst poängsiffra på hör och häpna: 705k ungefär!!

Kid Rock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 531
275565
February 21, 2003 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Är silent hill 2 bra? verkar riktigt ballt!! men vet inte om jag ska köpa det till xbox eller pc... på vilken maskin ska man spela det?

förövrigt har jag klarat DoA 3 o Hitman 2
.....

chrippaz
Member
Medlem
275624
February 21, 2003 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att spel på konsol är roligare än spel på dator, det blir starkare inlevelse, större bild (oftast), skönare sittplats (oftas) osv.
Silent Hill 2 var riktigt jävla bra, körde det intensivt, rätt svåra gåtor fast jag körde på normal.
Det finns ett noise filter också, som gör bilden grynig oskarp, det kan man iofs ta bort med det gör att spelet känns läskigare.

Jag rekomenderar dig att köpa det, jag har hört att det ska komma som platinum för ~200:- men det dröjer nog ett tag...

Allt jag skrivet är utifrån xboxversionen

Kid Rock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 531
275824
February 21, 2003 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe... jo det dröjer nog ett tag... det har ju inte ens släppts än til PC 😀

Älskar man gamla harvester o sanitaruim... så borde man alltså älska silent hill 2 ??? 😀 😀 får la köpa det !!

chrippaz
Member
Medlem
276467
February 22, 2003 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag köpte marvel vs capcom 2 idag, riktigt kul fast det måste köras på "turbo 2" 😀 jävlar då kan man snacka om fart! Grymt fult men när fan hinner man tänka på det!? Jag gillar 2d fighting, men jag tror jag ska köpa capcom vs snk 2 eo när det kommer i början av mars, det stödjer ju dessutom LIVE.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
278655
February 26, 2003 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Resident Evil på GC, är det skoj eller? jag har alltid varit ett RE-fan ända sen det kom ut på PSX.....hade jag haft GC så hade jag köpt Resident evil zero med en gång..... 😀

GBG-SKURT
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
279167
February 27, 2003 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.sweclockers.com/htm.....php?page=1

Läs denna. Det är en kille som totalmoddat sin xbox till ett pris av 8000kr 😀

chrippaz
Member
Medlem
281716
March 3, 2003 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Resident Evil är faktiskt något som jag saknar plus zelda och metroid prime. Jag funderar på att skaffa en cube också med tanke på att det till skillnad från föregångaren 64 (snälla börja inte tjaffsa om detta det är bara min personliga åsikt att N64 inte är bra) är en riktigt bra konsol. Jag skulle dock välja xbox framför den om jag var tvungen att välja. Synd bara att cuben har sålt så dåligt, förutom i Japan där xbox säljer dåligt. Iofs sålde xbox mer än ngc den månad när beach volleyball släpptes... typiskt spel som säljer bra i Japan 8)

Nu sitter jag bara och väntar på LIVE.
Vilka spel tänker ni spela över LIVE? Jag har hittils inga spel som stödjer LIVE, tänker skaffa något i samband med att jag köper LIVE.
Det är trist att det inte finns så stor utbud av spel med LIVEspel, men det kommer... Halo 2, Midtown Madness, Counterstrike X osv. Ni visste väll att Microsoft köpt upp Licensen och att Counterstrike X men även Half Life 2 antagligen kommer?

BTW
Ifall det är konstigt skrivet är det för att jag har varit sjuk och itne rört mig på typ 2 dygn..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 85
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL