August 13, 2003
Köpte en Xbox igår av en snubbe som ska vara chippad, har EvoX på den i alla fall så jag antar att den är det. Men jag har lite problem.
Hårdisken är uppdelad i ett flertal partitioner, C, D, E, F, X, Y, Z. Först och främst undrar jag om det verkligen ska vara alla dem? Och vilka mappar ska finnas och vilka kan jag rensa bort? Jag vill rensa allt som den där killen som ägde den innan har lagt in så jag slipper ha något onödigt på den.
Hursom så vore jag glad om någon kan rekommendera lite skivor, har en Thomson-DVD.
January 13, 2003
Där ska vara så många partitioner, ibland tom fler.
Lägg om EvoX helt med slayers disk.
Thomsons DVD är den sämsta som finns. Den har ibland tom problem med orig. skivor.
cd-r fungerar aldrig (ifall du testat) bara cd-rw och dvd-r/dvd+r. Sen till sist. Prat om brända spel klassas som wares här så din tråd är inte tillåten.
August 13, 2003
Okay, tar bort det som inte var tillåtet.
Hur lägger jag om det?
Vart kan jag tanka hem det och vilken version ska jag ha? Eller spelar det ingen roll vilken version man tar (bara den nyaste, alltså)?
Hmm.. det var ju mindre kul att höra. Men skivorna jag fick med fungerar hur bra som helst, men den skivan han använt hittade jag inte på i butiken.
January 13, 2003
Vet faktiskt inte var man får tag på slayers. Det dyker upp lite sånt på piratebay ibland. xbmc, slayers osv. Annars är http://forum.psxcare.com/support/ ett hett tips. Där finns svar på det mesta.
March 8, 2004
http://www.xbox-scene.com/arti...../xbins.php
Där hittar du allt som behövs, psxcares superdisc och slayers evox autoinstaller har inte blivit uppdaterade på år och dar, tanka hem programmen som du behöver/vill ha från xbins och sen lägger du in xbmc som dashboard (finns på xbins). Evox är helt enkelt inte aktuellt längre, xbmc har allt som behövs för dagligt bruk. Evox är bra att ha på hd'n men behöver inte vara dash.
Kolla upp vad du har för chip eller åtminstonde hur stor bios du kan programera in och passa på att uppdatera det med filer från xbins.
1 Guest(s)