July 30, 2010
Jag laddade ner demot från steam och det gick bra ända tills jag skulle installera spelet då det kräver DX11. Jag är ju som sagt fastkedjad vid XP x64 😀 och kommer nog fortsätta med det. Jag har i och för sig Windows 7 på den andra datorn, men struntade i det hela. Jag orkade inte installera steam och ladda ner demot en gång till. Om det ändå kunde supporta både DX och OpenGL som på gamla goda Voodookort tiden så skulle det problemet vara löst. Jag laddade ner Torchlight II demot istället som funkar på XP
January 17, 2004
Viking1962;1284146 wrote: Jag laddade ner demot från steam och det gick bra ända tills jag skulle installera spelet då det kräver DX11. Jag är ju som sagt fastkedjad vid XP x64 😀 och kommer nog fortsätta med det. Jag har i och för sig Windows 7 på den andra datorn, men struntade i det hela. Jag orkade inte installera steam och ladda ner demot en gång till. Om det ändå kunde supporta både DX och OpenGL som på gamla goda Voodookort tiden så skulle det problemet vara löst. Jag laddade ner Torchlight II demot istället som funkar på XP
tråkmons!
någon som är sugen på multiplayer sen när man spelat sig less på singelplayer?
This game will unlock in approximately 9 hours
July 30, 2010
Disney;1284155 wrote: tråkmons!
någon som är sugen på multiplayer sen när man spelat sig less på singelplayer?
This game will unlock in approximately 9 hours
Tycker du? Jag kanske är lite speciell, men jag gör bara det min vilja vill, dvs jag faller inte för grupptryck :D. Hur som helst så tänker jag inte slösa bort mina sparade pengar på spel, utan det är hårdvara för hela slanten. Blir det pengar över så kommer jag säkert köpa nåt spel, men om det blir XCom eller Medal Of Honor Warfighter har jag inte bestämt mig för ännu. Ja är så extremt usel på strategispel. I alla fall realtime strategi som COH där jag åker på tokstryk. Turordningsbaserade spel klarar jag av mycket bättre. Jagged Alliance 2 är ett av det som jag fortfarande älskar
January 17, 2004
Viking1962;1284156 wrote: Tycker du? Jag kanske är lite speciell, men jag gör bara det min vilja vill, dvs jag faller inte för grupptryck :D. Hur som helst så tänker jag inte slösa bort mina sparade pengar på spel, utan det är hårdvara för hela slanten. Blir det pengar över så kommer jag säkert köpa nåt spel, men om det blir XCom eller Medal Of Honor Warfighter har jag inte bestämt mig för ännu. Ja är så extremt usel på strategispel. I alla fall realtime strategi som COH där jag åker på tokstryk. Turordningsbaserade spel klarar jag av mycket bättre. Jagged Alliance 2 är ett av det som jag fortfarande älskar
då borde du ju älska xcom? fast ska jag vara ärlig så har jag inte ens kört demot, får kanske återkomma till helgen när jag spelat lite? 😉
TurnBASed!
January 17, 2004
Viking1962;1284203 wrote: Du snackade om multiplayer, menar du då co-op eller mot varandra? Jag vet inte vilka multiplayer funktioner som finns i spelet
har än så länge bara provat singelplayer o jag är väldigt nöjd.... testade o spela in filmsnuttar med fraps men fick 12gb film, sitter på 2mbit adsl som går väldigt segt.... är nog bara 512kbit upload 🙁
July 30, 2010
Jag brukar hamna runt 40Gig ibland när jag spelar in med Fraps i 1920x1080 och sedan konverterar jag om filen till MP4 med XviD4PSP v6.0.4 Daily (absolut senaste versionen) Winnydows Home. I programmet så väljer jag Youtube HD 720p för att minska storleken rejält (se bild). Brukar hamna runt 150 - 300MB istället för 40+ GB. Klart mycket bättre :D. Kvaliteten får ju en liten smäll men fullt acceptabel kvalitet för youtube. Glöm inte att sätta så att det står H264 för bästa möjliga kvalitet. Gratisprogram om man nu står ut med nagscreenen varje gång man använder programmet. Man kan få en kod av programmeraren om man donerar pengar till honom som tar bort den irriterande rutan
[Image Can Not Be Found]
Här är ett klipp jag konverterat med det programmet ovan. Speedade upp replayen till 8x för att korta ner tiden som annars hade varit 56 minuter 😀
July 30, 2010
Disney;1284353 wrote: tack för tipset! laddar hem.
kan erkänna att Coh är ett otroligt fint spel, dock är det inte samma stil... väntar på coh2 🙂
btw mina frapsfilmer blir uppdelade vad göra jag för fel?
Då har du en gammal version? förr så delade Fraps upp filerna när de nått 4GB gränsen (för att göra det kompatibelt med äldre formateringsformat som FAT32). På nyare versioner så finns det ett val som man får välja om man ska ha 4GB eller obegränsad storlek (se längst ned till vänster hörn på bilden). Med XviD4PSP kan man sätta ihop filena till en video om man vill även om infon hur man gör är lite otydlig. Jag kan visa dig om du behöver hjälp
[Image Can Not Be Found]
Angående COH så fuskar datorn så förbannat mycket. Matar ut tanks hela tiden trots att jag har 90% av kartan. Datorn har tydligen obegränsat med resurser 😡
Jag ska lägga in steam på den andra datorn som jag har Windows 7 på för tillfället och testa XCOM
[Edit]
Har testat XCOM nu och det verkar vara ett bra spel. Jag drog nog på lite för mycket effekter för att min klena Phenom II 955 BE, scrollningen kändes lite halvseg. Om det går att köra co-op så skulle det vara skitkul. Är lite för kass för multiplayer mot mänskliga spelare :). Får se om jag köper spelet eller inte. Kravet är att jag ska kunna få spelet på CD då jag inte är så förtjust i att köpa direkt från steam
January 17, 2004
Viking1962;1284354 wrote: Då har du en gammal version? förr så delade Fraps upp filerna när de nått 4GB gränsen (för att göra det kompatibelt med äldre formateringsformat som FAT32). På nyare versioner så finns det ett val som man får välja om man ska ha 4GB eller obegränsad storlek (se längst ned till vänster hörn på bilden). Med XviD4PSP kan man sätta ihop filena till en video om man vill även om infon hur man gör är lite otydlig. Jag kan visa dig om du behöver hjälp
Angående COH så fuskar datorn så förbannat mycket. Matar ut tanks hela tiden trots att jag har 90% av kartan. Datorn har tydligen obegränsat med resurser 😡
Jag ska lägga in steam på den andra datorn som jag har Windows 7 på för tillfället och testa XCOM
[Edit]
Har testat XCOM nu och det verkar vara ett bra spel. Jag drog nog på lite för mycket effekter för att min klena Phenom II 955 BE, scrollningen kändes lite halvseg. Om det går att köra co-op så skulle det vara skitkul. Är lite för kass för multiplayer mot mänskliga spelare :). Får se om jag köper spelet eller inte. Kravet är att jag ska kunna få spelet på CD då jag inte är så förtjust i att köpa direkt från steam
COH är otroligt härligt i multiplayer(även om man är novis), skulle du vilja spela någon dag kan jag leta reda på mina skivor 😉
gillar man xcom 1 från -93 så kommer man gillar nya xcom även om det finns småfel... dock är gamla xcom mer vällgjord även om nya xcom har många sidor som är bättre än orginalet o har jag inte sagt om något nyare spel...
köpte mitt på g2play för 271:- 😀
July 30, 2010
Disney;1284360 wrote: COH är otroligt härligt i multiplayer(även om man är novis), skulle du vilja spela någon dag kan jag leta reda på mina skivor 😉
gillar man xcom 1 från -93 så kommer man gillar nya xcom även om det finns småfel... dock är gamla xcom mer vällgjord även om nya xcom har många sidor som är bättre än orginalet o har jag inte sagt om något nyare spel...
köpte mitt på g2play för 271:- 😀
Finns ju liknande spel som XCOM som heter UFO: Afterlight m.m. som är ganska gamla vid det här laget. Vet inte om du minns den serien? UFO: Afterlight – Official website XCOM verkar vara bättre dock
January 17, 2004
Viking1962;1284364 wrote: Finns ju liknande spel som XCOM som heter UFO: Afterlight m.m. som är ganska gamla vid det här laget. Vet inte om du minns den serien? UFO: Afterlight – Official website XCOM verkar vara bättre dock
kommer inte ihåg ifall jag spelade afterlight men borde ha gjort det... men första versionen var ju kung, dock lite pixligt... 😉
edit: kollade lite mer o är 110% att jag spelat det, men vilka spel har man inte spelat 😛
July 30, 2010
Microprose, vilka minnen. Många av dessa gamla klassiska utvecklarna is no more
Är spelet ovan en DOS version? då funkar det bara med DOSBOX antar jag? Jag har gamla datorer som man kan ha som Retroburk. Musiken ger mig huvudvärk tyvärr, så jag hoppas att det går att stänga av i spelet 🙂
1 Guest(s)