August 22, 2005
har uppgraderat från me till xp och fick direkt problem med lag i CS. hade aldrig haft det förut men nu laggar det ganska fint.
har en 733mhz med 320 i minne och ett geforce 2 mx kort.
ska uppgradera min dator till en 1400mhz, med 256 i minne men inte byta graffekort direkt, kommer detta att hjälpa?
April 2, 2001
August 29, 2001
On 2001-12-09 23:49, MacDaddy wrote:
har uppgraderat från me till xp och fick direkt problem med lag i CS. hade aldrig haft det förut men nu laggar det ganska fint.
har en 733mhz med 320 i minne och ett geforce 2 mx kort.
ska uppgradera min dator till en 1400mhz, med 256 i minne men inte byta graffekort direkt, kommer detta att hjälpa?
Ursäkta mig, men lagg har inget med grafikkort osv. att göra...Hack har med grafikkort o göra...
Det är stor skillnad på lagg o hack
December 9, 2001
De ska inte ha o göra med XP... det kan vara så att om du uppgraderade från något annat operativ system så kan det hända att vissa drivisar inte funkar så bra... men annars så ska det inte vara något problem... Jag har själv XP o aldrig haft några problem med CS mer än att det hänger sig ibland efter ett par rök granater och det händer bara på Dust2 o Dust....
March 6, 2001
Körde CS felfritt tills en dag jag tyckte jag skulle byta knappar att styra med...
( Vilket h-e... )
Nåväl i samband med det så installerad jag MS drivare till tangentbordet alltså inte bara de som redan finns i XP.
Efter det så fick jag probs med musen men bara då jag samtidigt styrde med med knapparna.
Jag hajjade inte på en gång att det hade nåt samband.
Nu efter att tagit bort dem så funkar det som vanligt, bra alltså 😛
Slut på sagan 😀
Abit KT7A, 256 MB Mosel Vitelic
20 GB Western Digital HD 7200 rpm
Asus V7100 Geforce 2MX
[ Detta Inlägg ändrades av: Gorgeous-George den 2001-12-13 18:21 ]
December 15, 2001
August 10, 2001
Jag hade också det problemet innan i XP samt har det även i Max Payne.
Men när jag ställde in OpenGL istället för Direct X i CS så fixades mina problem med musen! Värt att testa!
Däremot har jag samma problem i Max Payne ... att musen reagerar sent på mina kommandon. Lite synd för det är ju ett himla roligt spel !
February 11, 2001
Lösningen på problemen i CS..
Skriv detta efter hl.exe i kommandolinjen!
.....hl.exe -game cstrike -console -noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspd
Dessa switchar fann jag igår och de fixade all problem jag hade med CS typ muslagg o annat smått skit..
Hoppas det funkar för er gräbbar o tjejer också.
1 Guest(s)