September 27, 2005
Jag har ganska nyligen köpt två stycken av dessa
Corsair Value S. DDR 512MB PC3200 400MHz CL2.5
http://www.webhallen.com/prod......p?id=42404
och kör dem i Dual Channel på detta moderkort
Asrock - Socket 939 - ULi M1695 (939DUAL-SATA2) - 8CH / SATA / Raid / Lan / PCI-Express
http://www.webhallen.com/prod......p?id=45932
Nu funderar jag på att köpa två minnen till så att jag får 2048MB istället för 1024MB, då är frågan: Hur stor är skillnaden? Jag använder datorn till spel.
Tack för hjälp!
August 15, 2005
flopper wrote: snabbare ladd tider, effektivare dator, mindre lagg då texturer drar massor.
helt klart värt det.
lagg? ... :bok: det beror på internetuppkopplingen ju.
BTW så kommer det att bli bättre prestanda i kommande speltitlar då det behövs 2 gb minne. Så ja, lägg ut pengar på 2 gb ramminnen. Men är det inte bättre att ha 2 st 1024 minnen istället?
September 27, 2005
AnonymousKiller wrote: [quote=flopper]snabbare ladd tider, effektivare dator, mindre lagg då texturer drar massor.
helt klart värt det.
lagg? ... :bok: det beror på internetuppkopplingen ju.
BTW så kommer det att bli bättre prestanda i kommande speltitlar då det behövs 2 gb minne. Så ja, lägg ut pengar på 2 gb ramminnen. Men är det inte bättre att ha 2 st 1024 minnen istället?
Det är nästa fråga, hur stor skillnad gör det om jag har 4x512 (2 par i Dual Channel) mot att jag har 2x1024 (1 par i DC)? Känns jo snopet att göra sig av med 512mb-minnena som bara är några månader gamla...
July 18, 2003
Kan sticka in med en fråga här jag med...
Om man håller på mycket med filmredigering och sådant krävande, är det då viktigt med 2 gb minne då isället för 1 gb ?
Min kompis ska bygga dator och han har lite stram budget, funderar på att be han köra raid 0 array för ta ner "laddningstiderna" en aning vid filmredigering mm... Dock så är jag lite nervös för hur det ska gå.. för jag har INGA bra hisorier att berätta om varken sata eller raid... BARA strul för mig... Ska dock be han köpa en annan planka än abit / msi pga jag gillar dem inte 😀
December 3, 2004
Dry_Ice wrote: Kan sticka in med en fråga här jag med...
Om man håller på mycket med filmredigering och sådant krävande, är det då viktigt med 2 gb minne då isället för 1 gb ?
Min kompis ska bygga dator och han har lite stram budget, funderar på att be han köra raid 0 array för ta ner "laddningstiderna" en aning vid filmredigering mm... Dock så är jag lite nervös för hur det ska gå.. för jag har INGA bra hisorier att berätta om varken sata eller raid... BARA strul för mig... Ska dock be han köpa en annan planka än abit / msi pga jag gillar dem inte 😀
MSi funkar klockrent och har gjort det för mig/de jag känner med både nforce2 och 4, lite dumt att bygga en dator om man har strambudget?
Jag har iaf hellre mer/bra minnen än snabbare diskar, visst de är skit tufft att flytta filer skitfort men den ska ju klara av det också utan att minnena stoppar 🙂
September 12, 2005
Kan meddela att jag alltid är först in på servrar vid kartbyten (t.ex. CSS) oavsett spel, trots min veka 0,5mbit uppkoppling.. Jag skyller det på mina 2Gb RAM då det är en hel del som kommer in senare men har bättre CPU etc 🙂 Jag har ALLT igång hela tiden och glömmer ibland bort t.ex. GuildWars och startar ett annat spel, men jag märker det sällan ^^ 2Gb ÄR värt det
1 Guest(s)