February 28, 2005
tja
körde en runda 06 och får bara 18k i score, tycker de lite lågt när de flesta ligger på 19-20k+, kortet är inte klockat, dock tror jag inte båda kärnorna snurrar i samma hastighet (825/1800) och jag har inte heller lyckats klocka via AMD GPU clock Tool osv då det typ inte fungerar med Vista x64... nån som vet hur man OC båda kärnorna med Vista x64?
July 4, 2004
Här känns det som om det är valet mellan kärna ett och två då man undrer "Engine and clock settings" (Se bild 3) kan se just de olika klockfrekvenserna men namnen Dev[0] & Dev[1], min första tanke var att dev1&2 var kärna 1&2 men det kanske är 2D&3D?
[Image Can Not Be Found]
Kärna 2? 2D klock?
[Image Can Not Be Found]
Som sagt så tog jag förgivet att dev 1&2 var kärnorna.. fel?
[Image Can Not Be Found]
Lite andra settings i GPU-Z, inte mycket att säga mer än att man blivit yttliggare förvirrad!
[Image Can Not Be Found]
Återigen så undrar man om man väljet mellan kärnor eller 2D&3D klock. Jag har för mig att jag inte kunde välja mellan någe här med single-gpu kort och ifall jag minns rätt så pekar ju det åt att det är kärnor MEN kan dock minnas fel. förvirringen är stor 😛
[Image Can Not Be Found]
I CCC så kan man läsa att GPU Klocken är på 300Mhz, här lär de inte ska stå 2D klock utan 3D?!
[Image Can Not Be Found]
Om man utgår ifrån att det är kärnor man väljer mellan här och där och ändrar klocken på den kärna som är på ~300MHz i AMD GPU CLOCK TOOL
till 823.50 så ändras den även i CCC till 823.50. Med detta gjort händer det inte mycket alls, får ingen skillnad i 3Dmark##.. I detta stadiet så tror jag ju att det är 2D klocken som jag försökt ändra på, inte så troligt att den ändrats från 300 till 823~?
Men om det där är 2D klocken, hur ändrar jag klocken på kärnorna? går de automatiskt på samma klock? Varför står det olika siffror i t.ex GPU-Z & AMD GPU CLOCK TOOL?
Detta var iallafall förklaringen till min förvirring.
February 12, 2003
Har märkt samma problem som Keni har med AMD:s referenskort... Problemet med den verkar vara mest att den inte hoppar upp, utan klockar man kärnorna manuellt till 825MHz får man en bättre score än om man låter kortet bestämma självt.
Tanka hem AMD GPU Clock Tool med den nya dll:en (toollib.dll) som vi har i vårt filarkiv och prova om det gör någon skillnad.
1 Guest(s)