June 1, 2003
Blixten har slagit ner i kanske 2 år gammal laptop. Moderkort och processor är trasiga. Tror inte hdd är sönder. Tänkte rädda den med en adatper från 2.5" till 3.5". Min fråga är: Visst använder laptops 2.5" diskar?
May 5, 2004
csm101 wrote: Skriv vilken modell det rör sig om, för kan ju som exempel ta min 2,5 år gamla laptop, där det sitter en 3,5":are.
LOL!? hur stor är inte din laptop då? 3.5" vs 2.5" är jue som natt och dag. hahahaha.
tror inte du har en tre komma fem tumms disk i din laptop. :eye:
August 7, 2003
Jo, det är 2.5"-diskar i dem (ifall inte laptop = mindre resväska 😉 ). Du kan också köpa typ denna
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=103373
om du inte vill köpa en hel låda.
August 11, 2005
EliXyR wrote: [quote=csm101]Skriv vilken modell det rör sig om, för kan ju som exempel ta min 2,5 år gamla laptop, där det sitter en 3,5":are.
LOL!? hur stor är inte din laptop då? 3.5" vs 2.5" är jue som natt och dag. hahahaha.
Oj va kunnig du var 🙄
http://www.acerparts.se/produkter.jsp?category_id=87&subcategory_id=443&product_id=14314257&back_page=p
Ojojoj, vad står det där?
Räcker det eller ska jag skicka bilder med?
Men herregud, trådskaparen har inte sagt vilken datormodell det rör sig om och alla säger att det bara finns 2,5". Jag tror själv att det är en 2,5" i hans dator, men för säkerhets skull så bad jag honom kolla efer, han kanske har en liknande dator som mig?
Så jag väntar tills han säger vilken modell det rör sig om innan jag öppnar käft.
August 7, 2003
Ja, 2.5"
http://h10032.www1.hp.com/ctg/.....072544.pdf (sida 152 ex vis)
May 5, 2004
csm101 wrote: [quote=EliXyR][quote=csm101]Skriv vilken modell det rör sig om, för kan ju som exempel ta min 2,5 år gamla laptop, där det sitter en 3,5":are.
Oj va kunnig du var 🙄
http://www.acerparts.se/produkter.jsp?category_id=87&subcategory_id=443&product_id=14314257&back_page=p
Men herregud, trådskaparen har inte sagt vilken datormodell det rör sig om och alla säger att det bara finns 2,5". Jag tror själv att det är en 2,5" i hans dator, men för säkerhets skull så bad jag honom kolla efer, han kanske har en liknande dator som mig?
Så jag väntar tills han säger vilken modell det rör sig om innan jag öppnar käft.
hehe du länkar till en HDD för Stationära datorer. Acer har sånna med.
då han säger i topicen att det gäller laptops dvs 2.5" 🙄
August 11, 2005
EliXyR wrote: [quote=csm101][quote=EliXyR][quote=csm101]Skriv vilken modell det rör sig om, för kan ju som exempel ta min 2,5 år gamla laptop, där det sitter en 3,5":are.
Oj va kunnig du var 🙄
hehe du länkar till en HDD för Stationära datorer. Acer har sånna med.
då han säger i topicen att det gäller laptops dvs 2.5" 🙄
OMG...
Den hdd:n jag länkade till är till en aspire 170x och den är så vitt jag vet ingen stationär.
Och återigen, alla laptops har inte 2,5", men trådskaparens har.
March 14, 2001
Man kan säga att laptops generellt sett alltid använder 2.5", endast i vissa fall när man har monster som din csm101 då det använder 3.5". Men som sagt är ju inget vanligt och tror nog att om man börjar fundera över vilken hårddisk man ska ha till dessa större laptops så anger man säkert modell eller skriver att den är en av de större modellerna.. (eller helt enkelt inte kallar den laptop 😉 )
August 11, 2005
Snorch wrote: Man kan säga att laptops generellt sett alltid använder 2.5", endast i vissa fall när man har monster som din csm101 då det använder 3.5". Men som sagt är ju inget vanligt och tror nog att om man börjar fundera över vilken hårddisk man ska ha till dessa större laptops så anger man säkert modell eller skriver att den är en av de större modellerna.. (eller helt enkelt inte kallar den laptop 😉 )
Håller med dig helt, men det jag störde mig på vet du ju redan 😛
August 8, 2006
csm101 wrote:
OMG...Den hdd:n jag länkade till är till en aspire 170x och den är så vitt jag vet ingen stationär.
Acer Aspire 1700 väger nästan 7kg så man är inte helt ute och cyklar om man kallar den för stationär 🙄
För trådskaparen så är det viktigt att tänka på att du köper rätt 2,5" hårddisk. Det finns olika varianter på tjocklek och interface, men generellt borde en nyare tunnare 2,5" passa även fast du har haft en tjockare 2,5".
August 11, 2005
JackBlack wrote: [quote=csm101] OMG...
Den hdd:n jag länkade till är till en aspire 170x och den är så vitt jag vet ingen stationär.
Acer Aspire 1700 väger nästan 7kg så man är inte helt ute och cyklar om man kallar den för stationär 🙄
Man är helt fel ute och cyklar om man kallar den stationär.
Däremot behöver man inte alltid tro att alla bärbara datorer är ultraportabla små saker med 12" skärm och en vikt på 1,4 kg 🙄
1 Guest(s)