January 18, 2007
tja.
ja å en polare skulle sätta in ddr2 minnen pc4300 i ett vanligt gigabyte mobo
han hade redan 2x512 ddr2 pc4300 minnen i och då 2 lediga platser kvar.
så vi antog att de gick å sätta i lika dana minnen men på dom minnens platser na vi körde minnen i stog det 1.8v och på dom andra 2.5v :S vad är 2.5v för konstiga minnes platser ? den där lilla gluggen ska ju passa me den där saken som står upp i minnes platsen men de gjorde den inte :/
nån som har erfarenheter av detta ?
Mvh / Xab och hans polare
February 3, 2003
2.5V är DDR alltså inte DDR2
Verkar underligt, vad är det för ett moderkort han har egentligen?
Kan säga att även om det är DDR så tror jag inte att ni ska stoppa in några minnen om ni samtidigt kör med DDR2 i de andra slot'arna.
Vet om att ASRock hade något moderkort som hade stöd för både SDRAM och DDR då det begav sig, och då skulle man verkligen inte stoppa in DDR och SDRAM samtidigt.
Vill gärna veta vad det är för ett Gigabyte-kort din vän har.
February 3, 2003
Det är inte hela moderkortets namn, dock säger det vilket chipset det har samt vilken sockel.
Kollade lite på Gigabytes hemsida och hittade ett moderkort som hade DDR och DDR2 stöd med just ett 915-chipset.
I korthet, enda sättet för din vän att uppgradera sitt RAM är att han köper ett par större RAM-stickor (ex om han har 2x512MB nu så köp 2x1GB-stickor istället). Jag kan se om det går att ha bägge inkopplade samtidigt men jag tvivlar starkt.
January 18, 2007
Lord_Kvadd wrote: Jag kollade lite på Gigabyte's hemsida och det stod inte någonstans att det inte gick att köra samtidigt faktiskt..
Låter verkligen bisarrt om det skulle fungera, men jag råder er att inte testa som sagt.
okey tack som sakt men vi testa aldrig ifall de skulle knasa sig. så vi gör oss av me dom ist
1 Guest(s)