July 9, 2006
Okej nu e de så att mitt agg som jag har i datorn har blivit cp den orkar inte längre driva allt i datorn. de e ett noname 500watts agg som ja bytt fläkt på . mitt i allt så slokna datorn å den giick inte att starta så jag drog ut allt å starta bara moderkortet de funkade så nu har ja ett annat agg som driver cd stationerna å hårdisken fundera att dra fläktarna till den åxå . så nu har ja fundera om de går att göra typ en timer mellan aggen så när första agget stänger av så tar de typ 2 sec så stänger andra agget av ?
March 14, 2001
Ett relä som drivs med 12V, när det första agget startar drar reläet som är kopplad mellan grön kontakt (i atxkontakten) och jord på det andra nätagget som gör att det startar, när det första agget stängs av släpper reläet och det andra nätagget stängs också av..
Men varför fördröjning mellan dem?
July 9, 2006
nåå de är så att moderkortet stänger av strömmen direkt så hårdisken inte hinner ladda klart så den nöter hårdiskar är på min fjärde hårdisk så ja tänkte göra nån specialare:) typ 1 sec efter att den andra stannat så stannar den andra samtidigt men då måste båda aggen kunna starta samtidigt där ska de inte vara nån fördröjning annars så hittar inte moderkortet hårdisken lr cd stationerna;P
1 Guest(s)