December 5, 2001
Kör med en vanlig skärm och en projektor till mitt Radeon 9550. Grejen är att jag vill köra med olika upplösningar på dem. Exempelvis 1024x768 på skärmen och 1024x576 på projektorn.
Men när jag växlar mellan bildskärmarna envisas dem med att köra på samma upplösning som den andra och vice versa efter man ställt in upplösningen på en skärm.
Lite jobbigt att pilla med upplösningar varje gång man ska se på film eftersom skärmen har 4:3-format och projjen 16:9-format 😕
March 11, 2003
Sardaukar wrote: Kör med en vanlig skärm och en projektor till mitt Radeon 9550. Grejen är att jag vill köra med olika upplösningar på dem. Exempelvis 1024x768 på skärmen och 1024x576 på projektorn.
Men när jag växlar mellan bildskärmarna envisas dem med att köra på samma upplösning som den andra och vice versa efter man ställt in upplösningen på en skärm.
Lite jobbigt att pilla med upplösningar varje gång man ska se på film 😕
Kör du klonat då, eller?
December 5, 2001
denstore wrote: [quote=Sardaukar]Klonat? Asså jag kör inte med dem samtidigt. Jag trycker alt+F5 när jag växlar skärm.
Varför inte konfigurera det så att du kör båda skärmarna samtidigt? Då är det ju bara att ställa in respektive upplösning.
Det blir en konstig horisontell rand i DVD-filmerna när man kör dem samtidigt.
Men det funkar ändå inte. Jag har valt 1024x768 på skärm 1 och klickar verkställ. Sen trycker jag på skärm 2 och väljer någon annan upplösning. Sen när jag trycker på verkställ där så ändrar den tillbaka upplösningen till samma som skärm 1.
December 5, 2001
Sebbe wrote: Kan fungera om man byter plats på skärmarna. samt använder grafikkortets inställningar och inte windows.
Går inte då jag matar projjen med DVI.
Jag kan inte ställa in upplösningen till projjen i kontrollpanelen. Det finns ingen scrollista som det finns på VGA-skärmen. Har förmodligen att göra med DVI då den identifieras som en FPD-skärm (den längst ner till höger).
2 Guest(s)