June 1, 2003
hejhej !
Tänkte ordna upp så att jag kan spela world of warcarft på ena skärmen, och på min andra skärm surfa och msn.
Hur löser ni andra wow'are det hela ?
Hur går själva bytet till ? jag vill ju inte ha så att när jag drar åt höger med musen i wow så kommer den ut till msn skärmen... om ni förstår...
tack för hjälpen ! !
March 4, 2007
nja.. ett alternativ är väl att köpa ett grafikkort med dubbla utgångar så kan man möjligen ha två skärmar.. ett annat förslag är att man kör linux me Xwindow.. om man kör windowed + miaximazed kan man ändra melan skrivbord i hörnet (lir svårt att köra wow på linux så inget att rekommondera)
March 3, 2004
Jag brukar köra i window-mode i wow och kolla på film på andra skärmen.
Men det är bara att dra pekaren åt höger så kommer du till andra skärmen med pekaren. tror inte det går att ändra på så vitt jag vet.
Men det är inget som stör mig när jag spelar wow.
det stör bara den som sitter och kollar på film på andra skärmen 😉
May 19, 2003
Tänkte låna tråden lite om det går bra 😉
Säg att du har ett grafikkort med dubbla utgångar. Du vill nu skaffa en till skärm (totalt 2). Ditt grafikkort stödjer som mest 2560 x 1600, men om man skulle sträcka sitt skrivbord över 2 skärmar och det överstiger maxupplösningen, blir det knas då eller funkar det ändå?
Anledningen till att jag ställer denna fråga är att jag har en Widescreen skärm, och tänkte skaffa en till. Dock kommer det totalt bli 2880 pixlar i bredd, och inget grafikkort stödjer det. Har tittat på Matrox Triple/doublehead2Go lådan, men tänkte om man bara kunde utnyttja de 2 utgångarna i grafikkortet istället för att lägga ut pengar på en Matrox-låda.
Någon som har koll på detta?
November 5, 2002
Jag har inte koll, men jag tror inte att det är av betydelse. Har haft 3 skärmat inkopplade på ett grafikkort en gång i tiden. Det var ett gf4ti4200 och hade då två bildskärmar och TVn inkopplad som ett überbrett skrivbord. Inga problem där iallfall, och skulle nog tro att tot upplösning i bredd var mer än maximal upplösning på en ensam skärm.
Men jag är ingen expert i ämnet.
January 8, 2005
Vamp wrote: Tänkte låna tråden lite om det går bra 😉
Säg att du har ett grafikkort med dubbla utgångar. Du vill nu skaffa en till skärm (totalt 2). Ditt grafikkort stödjer som mest 2560 x 1600, men om man skulle sträcka sitt skrivbord över 2 skärmar och det överstiger maxupplösningen, blir det knas då eller funkar det ändå?
Någon som har koll på detta?
Som föregående talare sa så är det max upplösningen på 1 skärm... så det ska inte vara några problem...
har mixtrat med detta en hel del, körde 6 skärmar ett tag med 2 6600gt i sli + 1 Radeon 7000 PCI ... var en vägg med skärmar 😉
10 skärmar e max för XP så det problemet bör du inte stöta på 😉
January 8, 2005
Har en lösning för den som inte vill att musen ska kunna komma över till andra skärmen när man spelar wow.
Ultramon är ett program som optimerar hanteringen av 2 skärmar.
där kan du ställa in en hotekey... tex ctrl+l eller liknande så låser du musen till primära alternativt den sekundära skärmen.
mycket smidigt... 😉
best regards, Pole
2 Guest(s)