August 11, 2001
Fråga 1: Vilken hårdvara (dvs, cpu, mb, minne osv) krävs för att köra htpc(Köra dvdfilmer samt musik osv) på? Ingen svarade på förra frågan så jag försöker igen. Kommer även att köra web och ftpserver med max 5 användare på.
Fråga 2: Har även funderat på denna http://www.d-link.se/?go=jN7uA.....a+/zADkg==
att köra istället för htpc. Tror ni att den är ett bra köp? Hur funkar uppkopplingen till datorn? Delar jag bara ut min musik och filmfiler så att jag kan bläddra via denna och teven???
May 8, 2001
Fråga 1: Beror på kodningen och kvalitet. DVD-filmer eller divx kan man ju köra på nästa vad som helst. (XBOX har t.ex. en Celeron 733 MHZ och det funkar bra) HD-material har jag inget svar på men men det kräver mer. Tror att någon av ATI eller nVidia har fungerande stöd för H.264 i vissa (nyare?) kort vilket i så fall avlastar CPU:n.
Fråga 2: Har en polare som har en Netgear Mediacenter och den verkar funka bra (vet inte om det är exakt den modellen men antagligen) Bra bild är det iaf. Den kopplas till din dator med vanlig TP-kabel eller WLAN (802.11g). För att komma åt media är det bara att dela ut! Står dessutom att den ska klara HD-filmer i 1080i (den bästa standarden är dock 1080p).
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
2 Guest(s)