January 22, 2006
Tjenare!
Nu när jag fått reda på att det inte kommer bli en flask hals om jag installerar ett 7800GT till, så undrar jag hur det blir om jag köper t.ex ett 7800gt med MSI som tillverkare? Jag menar det är ju olika clocka frekvens på dom... funkar det ändå,? vet att denna fråga har vart uppe förrut, men jag tyckte inte jag fick ut nått vettigt av det....
Vill gärna ha ett RIKTIGT svar, för jag har ingen lust att slänga ut 3 lök och så funkar det inga bra alls...
January 6, 2003
Jalle64 wrote: Det långsammaste kortet styr, eftersom det kanske inte klarar att köras i samma hastighet som det andra, men har du tur går det bra att köra det lägre klockade kortet, med det snabbares hastighet 😛
Det beroe helt på vilket kort som sitter i mnaster och vilket som siter i slave. Det som sitter i master porten klockar upp/ned det andra kortet så det blir samma hastighet.
Det slot som det är Master brukar det stå PCI-E 1 på. Det kan va svårt att se men det står med väldigt små bokstäver. Annars brukar det alltid att stå i manualen vilket som är master.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
June 22, 2005
The Dragon wrote: [quote=Jalle64]Det långsammaste kortet styr, eftersom det kanske inte klarar att köras i samma hastighet som det andra, men har du tur går det bra att köra det lägre klockade kortet, med det snabbares hastighet 😛
Det beroe helt på vilket kort som sitter i mnaster och vilket som siter i slave. Det som sitter i master porten klockar upp/ned det andra kortet så det blir samma hastighet.
Det slot som det är Master brukar det stå PCI-E 1 på. Det kan va svårt att se men det står med väldigt små bokstäver. Annars brukar det alltid att stå i manualen vilket som är master.
Oftast är det väl den övre porten som är master vad jag vet..
Jag kan även styrka att det fungerar finfint med SLIkort från olika tillverkare. Har kört 6600GT SLI med ett från gainward och ett från MSI. Dock var dessa korten lika snabba original men det fungerade fint hursomhelst.
1 Guest(s)