January 8, 2005
har 2 Dell 21" skärmar, och kör nu dom på ett XFX Geforce 6600GT som har 2 DVI utgångar.
känner en viss prestanda förlust när det gäller fps i spel etc.
nu tänkte jag köpa in ett nytt 6600GT antingen leadtek lr XFX igen, och köra SLI och då tänkte jag sätta ena skärmsladden i ett av korten och den andra i det andra kortet. skulle detta eliminera chansen till prestanda förlust eller är det +-0 ?
det är ingen stor prestanda förändring men om man kan göra så är det ju lätt fixat.
February 12, 2003
Connection wrote: VA? 2 bara? Om man kör 2 grafikkort med 2 skärmutgångar på varje så har man ju 4 utgångar. Då borde man ju kunna stoppa 4 skärmsladdar in där? Hur får man annars 4 skärmar att funka ihop?
(Jag ska göra ungeffär samma sak.)
SLI går ut på att du "för samman" två grafikkort (hårdporr med andra ord), och därigenom kan du inte använda SLI-prestandan om du tänkt köra med fler än de två som kan användas med ett enstaka kort. Nej, jag tar det här lite senare, inte riktigt på topp just nu.
August 25, 2005
Mean Machine wrote: [quote=Connection]VA? 2 bara? Om man kör 2 grafikkort med 2 skärmutgångar på varje så har man ju 4 utgångar. Då borde man ju kunna stoppa 4 skärmsladdar in där? Hur får man annars 4 skärmar att funka ihop?
(Jag ska göra ungeffär samma sak.)
SLI går ut på att du "för samman" två grafikkort (hårdporr med andra ord), och därigenom kan du inte använda SLI-prestandan om du tänkt köra med fler än de två som kan användas med ett enstaka kort. Nej, jag tar det här lite senare, inte riktigt på topp just nu.
Ok.. du får komma i form och förklara sedan hur man gör det där. För det står näst på listan över vad som skall göras på min dator 🙂
1 Guest(s)