June 8, 2001
Är det möjligt att ha två stycken ljudkort i datan och välja köra med ena till spel och ena till allt annat?
Jag tvivlar att det skulle funka, är för f-ns trött för att testa just nu
Har en Terratec 1024 och SB Live 1024.
Soundblastern är mycket bättre till spel o Terratec för mp3 o allt annat...
June 8, 2001
Ok, tack för svaren.
Det går att köra mp3 o spel samtidigt, men det är inte det jag vill göra.
Jag vill alltså bara använda det ena kortet till spelen (SB Live) o Terratec till allt annat som mp3, wave o sånt.
Tycker nämligen att SB kortet har överlägsen Eax ljud, medans Terratec kortet låter bäst i vanlig 2d. Vill ha "the best of the both worlds" så att säga
Ne, har precis vaknat så ska testa med två kort, få se hur det kommer att fungera...
[ Detta inlägg ändrat av Kaleid 2001-06-29 07:28 ]
April 9, 2001
Du ska kunna ha så många ljudkort du vill (om de får plats vill säga
Därremot så brukar ljudkort vara datorns kräsnaste pryl, så för varje ljudkort du stoppar i så bör procenchansen för att saker och ting börjar krångla öka.
Du väljer iaf under multimediainställningar ditt primära kort för wavuppspelning, midi, inspeln, etc (du kan sätta separat i winamp tror jag)
June 8, 2001
Tack för tipset. Visste inte hur jag skulle ta på SB Live som default så att spelen använder kortet.
Litet krångel blev det;
Grafikkortet har inte längre sitt egna IRQ trots att jag valt "assign IRQ to VGA" i bios. Lösgjorde vissa IRQ men ingen vill använda sig utav com-portens lediga IRQ platser. 🙁
Grafikortet delar IRQ med nätverkskortet, det kanske inte är någon fara eller?
1 Guest(s)