March 5, 2002
Prova med cpu-z, http://www.cpuid.com . Kör programmet och kolla under memory-fliken.
November 21, 2002
May 23, 2005
bingolotto wrote: Som sagt, att skruva upp minnesluckan bryter inte någon garanti.
Och du ska ju ändå köpa mer minne så den måste ju ändå upp.Det kan ju vara så illa att du har en 512mb sticka och enbart plats för en modul.
minnet sitter med all säkerhet under samma lucka och syns tydligt om man endast har en plats, eller?
February 8, 2005
WmB wrote: [quote=bingolotto]Som sagt, att skruva upp minnesluckan bryter inte någon garanti.
Och du ska ju ändå köpa mer minne så den måste ju ändå upp.Det kan ju vara så illa att du har en 512mb sticka och enbart plats för en modul.
minnet sitter med all säkerhet under samma lucka och syns tydligt om man endast har en plats, eller?
Nu hängde jag inte med riktigt.
Oftast har maskiner 2 minnesplatser. Så har man 512mb ram orginal så kan det betyda att om du har otur har 2x256 eller 1x 512mb. Är man däremot ägare av 1gb ram orginal så har man med största sannolikhet 2x 512mb enbart pga kostnaden för 1gb stickorna. De maskiner som enbart har 1 plats under luckan har oftast ett minne som inte syns under luckan.
Så lättast att få reda på allt är att kolla under luckan vad det är du har där.
May 23, 2005
Snorch wrote: Inget att vara glad för, hade varit bättre om det suttit en 512 i en av slottarna och den andra tom.. Men men du hade ju iaf 2st slottar..
haha, tack för att du tar ner mig på jorden igen.
är ändå glad att en så billig laptop som jag annars är nöjd med iaf hade ens två platser 😕
2 Guest(s)