May 30, 2001
Jag behöver HJÄLP!!!
jag har ett gammalt 25 pins ISA scsi som jag behöver för att kunna köra min scanner... men när jag försöker köra det på mitt abit-Kt7a mobo så är det heldött... datorn hittar det inte ens...
det är föresten inget riktigt scsi det är ett med Endast extern 25 pins utgång... och jag vet inte vad det heter.. det är typ 3 år eller nått och det står inte på vad det är förnått... men jag tycker nog att vad det än är (så länge det inte är trasigt, vilket det inte är) så borde den hitta det!!!
jag kör windows 2000, om det kan hjälpa...
May 30, 2001
February 7, 2001
Använd "Lägg till/ta bort maskinvara" i kontrollpanelen.
En variant är att du kikar på kretsens/kretsarnas modellbeteckningar alternativt kortets modellbeteckning och söker på ex. vis Google.
August 2, 2001
On 2001-10-10 10:22, RamZeus wrote:
Använd "Lägg till/ta bort maskinvara" i kontrollpanelen.
En variant är att du kikar på kretsens/kretsarnas modellbeteckningar alternativt kortets modellbeteckning och söker på ex. vis Google.
Om man använder "lägg till/ta bort maskinvara" så måste man ju veta vad kortet heter. Eller har jag fel?
May 30, 2001
men asså... datorn hittar inte scsi kortet öht! om jag trycker på lägg till/ta bort så hittar den ingen ny maskinvara och scsi kortet är så gammalt och jag fick köpa det bulk så jag har ingen handbok... ska dra ner till affären o kolla om dom får igång det... verkar ju inte som om någon här vet riktigt problemet...
August 2, 2001
On 2001-10-10 15:50, Jullejul wrote:
men asså... datorn hittar inte scsi kortet öht! om jag trycker på lägg till/ta bort så hittar den ingen ny maskinvara och scsi kortet är så gammalt och jag fick köpa det bulk så jag har ingen handbok... ska dra ner till affären o kolla om dom får igång det... verkar ju inte som om någon här vet riktigt problemet...
Anledningen till att jag frågade vad det var för scanner.
Kortet följde med scanner? eller har jag fel
Kortet funkar inte så därför får du ju gå till tillverkaren(hemsida) av scanner och se om dom har några drivare.
Om man vill ha hjälp så ska man FAN INTE! vara oförkämd.
May 29, 2001
kan du se i bios om kortet har blivit tilldelad en irq? kan vara så att den krockar med någon annan enhet och det behöver inte synas i enhetshanteraren, om det är ett isa kort som inte a plug and play så vet jag inte om OS kommer att hitta det föränn du har installerat dom rätta drivarna manuellt.
May 30, 2001
On 2001-10-11 15:20, gumbo wrote:
kan du se i bios om kortet har blivit tilldelad en irq? kan vara så att den krockar med någon annan enhet och det behöver inte synas i enhetshanteraren, om det är ett isa kort som inte a plug and play så vet jag inte om OS kommer att hitta det föränn du har installerat dom rätta drivarna manuellt.
den blir inte tilldelad nån irq.... datorn verkar inte ens veta att det finns där... men jag har lämnat till baka det...
mitt gamla kort (som följde med scannern) var ännu mer mysko... datorn startar inte när jag har det i... jag har provat på flera stycken datorer... funkar inte... 😕
bah... jag tar o skaffar ett pci scsi istället.... tack för att ni försökte hjälpa mig...
1 Guest(s)