September 15, 2002
Jalle64 wrote: [quote=hypno toad]1mb i cache ger inte så mycket, du kommer inte märka skillnaden mellan dom dära 200mhz pch 512kben. En 2gb kommer märkas som fan, speciellt när man gör flera saker och störtar saker.
Ska han kompletera med 1gb till måste han köpa en 1gb nu = ingen DC. För 4dimms är det sista man vill fastna med.
HELT klart nr1.
Enda anledningen för 3700 är att dom klockar som en operon (för att operons är SD), 3000+ 24/7 är inte ovanligt med dom. På en 3200 är dom det.
Finns ingen skillnad att köpa en 3500 eller 4000 (eller 3700 för den delen) då den extra multin inte ger så mycket om man inte ska klocka hårt.
För övrigt ändrade jag mig till X2 3800.
Det där med dualcore gör högst 5% så det gör inget om man tar en 1GB sticka först 😛
Med DC menar han DualChannel i detta fall. Kan vara svårt att få det att fungera med 4 st 512mb minnen. Jag tror jag skulle föredra 2 gb. Lite beroende på hur ofta kille uppgraderar då DDR troligen snart blir utfasat och DDR2 tar över.
April 13, 2004
Danne980 wrote: [quote=Jalle64][quote=hypno toad]1mb i cache ger inte så mycket, du kommer inte märka skillnaden mellan dom dära 200mhz pch 512kben. En 2gb kommer märkas som fan, speciellt när man gör flera saker och störtar saker.
Ska han kompletera med 1gb till måste han köpa en 1gb nu = ingen DC. För 4dimms är det sista man vill fastna med.
HELT klart nr1.
Enda anledningen för 3700 är att dom klockar som en operon (för att operons är SD), 3000+ 24/7 är inte ovanligt med dom. På en 3200 är dom det.
Finns ingen skillnad att köpa en 3500 eller 4000 (eller 3700 för den delen) då den extra multin inte ger så mycket om man inte ska klocka hårt.
För övrigt ändrade jag mig till X2 3800.
Det där med dualcore gör högst 5% så det gör inget om man tar en 1GB sticka först 😛
Med DC menar han DualChannel i detta fall. Kan vara svårt att få det att fungera med 4 st 512mb minnen. Jag tror jag skulle föredra 2 gb. Lite beroende på hur ofta kille uppgraderar då DDR troligen snart blir utfasat och DDR2 tar över.
Är fullständigt med på det du skriver, men än finns det ddr-minne och det kommer säkert att dröja 1 år + innan man kommer att märka någon skillnad i åtkomst på det minnet 😛
PS: Jag menade naturligtvis dualchannel och inte det jag skrev :bgrin:
1 Guest(s)