January 10, 2005
tjo jag postade en annan minne tråd lite tidigare denna månad, men nu har jag kommmit på ett å annat jag skulle bli glad om någon svarade på 😀
nu e de ju så att jag har 1gb minne (kingston), består av 2st 512mb. Nu e de så att jag har tänkt att köpa till 2 st 1024mb minnen, så då undrar jag kan jag behålla mina 512mb utan att de klockar ner sig till 333mhz? för de gör de om jag har 4st 512mb.
eller ska man helst ha samma storlek på minnena, ex 3st 1024mb, inte för att jag behöver 3gb ram igentligen men då slipper jag kränga av minnena nu, ska nämligen sälja dem till systern till jul då hon ska köpa nytt.
ni ser ju mina specs nedaför 🙂
tack på förhand!
December 5, 2001
Spidey wrote: Jo minnena kommer att klocka ner sig/ om du menar så här dina 512 är Pc 3200 och 1024 Stickorna är pc 2700 ? så kommer 512:orna gå i pc 2700 fart..
Det är nog inte så han menar. Vissa moderkort klarar inte köra 4 stickor i 400MHz oavsett vad minnena är specade för.
Det är bara att kika i manualen :bok:
January 10, 2005
Sardaukar wrote: [quote=Spidey]Jo minnena kommer att klocka ner sig/ om du menar så här dina 512 är Pc 3200 och 1024 Stickorna är pc 2700 ? så kommer 512:orna gå i pc 2700 fart..
Det är nog inte så han menar. Vissa moderkort klarar inte köra 4 stickor i 400MHz oavsett vad minnena är specade för.
Det är bara att kika i manualen :bok:
du har rätt fast jag hittar de inte i manualen :S
September 1, 2002
Jalle64 wrote: [quote=Dinos]Athlon 64's minneskontroller suger stenhårt och pallar oftast inte 4 minnen i 400MHz i 1T. Eventuellt kan KANSKE 2T fungera. Men troligtvis får du nog köra 333MHz.
De nyare modellerna suger inte lika hårt på detta 😛 😕 😎
Ingen av mina 3 st venice's pallar 4xDIMM. 333 är det som gäller där.
SanDiegon vet jag inte, har dock hört att den funkar rätt fint.
April 13, 2004
Dinos wrote: [quote=Jalle64][quote=Dinos]Athlon 64's minneskontroller suger stenhårt och pallar oftast inte 4 minnen i 400MHz i 1T. Eventuellt kan KANSKE 2T fungera. Men troligtvis får du nog köra 333MHz.
Det beror på vilken sorts minne det är och hur du parerar ihop dem, det brukar stå i manualen, vilka som du kan ha, om du vill köra med alla fyra stickorna, singleside eller dubble sided.... 😛
September 1, 2002
Jalle64 wrote: [quote=Dinos][quote=Jalle64][quote=Dinos]Athlon 64's minneskontroller suger stenhårt och pallar oftast inte 4 minnen i 400MHz i 1T. Eventuellt kan KANSKE 2T fungera. Men troligtvis får du nog köra 333MHz.
Det beror på vilken sorts minne det är och hur du parerar ihop dem, det brukar stå i manualen, vilka som du kan ha, om du vill köra med alla fyra stickorna, singleside eller dubble sided.... 😛
Jo jag vet, men jag har testat allt möjligt men inget av det har fungerat.
Men men, that's A64 for ya. Bra prestanda men dålig mem cont.
2 Guest(s)