January 5, 2007
Kan inte räkna ut i huvudet hur 2st 8800gt skulle kunna slå ett 8800gtx när man även tjänar pengar på det. Så vad ska jag köpa? Tänker klocka till en viss del. Datorn kommer användas främst till spel.
Vill helst inte bara ha ett kort svar utan även en liten motivering till varför jag ska göra som ni säger eller också kanske en länk till någon benchmark eller dylikt.
tack!
/Bronne
January 8, 2005
2x8800gt kommer slå sönder ett ensamt 8800gtx i alla upplösningar 😉
iom att det skiljer bara 10-15% i prestanda dem två emellan, och som du säger om man nu bara utnyttjar 40% på låga upplösningar (varför man nu vill köra med låga upplösningar med 2 feting kort) så slår du ändå det med 25-30% vilket är rätt mkt ;).
kör 2st 8800gt..
det nya 8800gts kommer vara en aning snabbare än 8800gt men det handlar om enstaka mhz eftersom de har exakt samma shaders etc. du klockar 40mhz på de båda korten och du är om den med. och för många slantar mindre.
bäst köp just nu är ett 8800gt, utan tvekan.
best regards, pole
February 1, 2003
Tänk på att SLi kräver ett sunkigt och varmt 650/680/780i kort.
Har du då quad så gäller det att veta om vilket moderkort man måste ha för att kunna klocka till hyfsade farter då i princip bara DFI samt ev senaste rev. av EVGA hjälpligt klara av det, dock inte i krokarna av vad P35/X38 är kapabel till.
Skulle helt klart avvaktat minst mitten av november och 3850/3870 innan beslut.
JAG föredrar dock ett kort framför dual då ett kort alltid presterar bra medans SLi/CF inte alltid ger tillräcklig boost för att motiveras för upplösningar under vad 24"+ skärmar behöver.
Även strömtörsten måste beaktas liksom att Sli/CF inte alltid fungerar till 100% och den dubbla möjligheten till haveri av endera GFX:et.
Blir även dubbla kostener när, inte om man sätter på bättre kylare för att kunna pressa det sista ur dom.
1 Guest(s)