February 12, 2003
Yeye, håll er till topic, vetja. Och välkommen xavixavixavi. 🙂
8800GT är mer eller mindre lika bra som 8800GTX, men det har mindre texturminne, vilket kommer bli jobbigt om man spelar i högre upplösningar. Har inga som helst tvivel på att två i SLI kommer ha några problem att maxa Crysis, om man nu inte lirar i 1920x1200, för då börjar texturerna ta upp en hel del minne...
September 15, 2002
Som pratats så mycket om i tidiagare trådan angående sli så får man ju inte dubble minnesmängden. Blir inte GT kortet ännu mer begränsat på grund av det? Jag kör i COD4 demot ganska långt ifrån max med ett 8800gtx, och är väldigt sugen på ett till. Men folk har iaf inte än förstått att de måste sälja sina gtx snorbilligt till mig nu
August 3, 2004
Vad rekommenderar ni för grafikkort till min 27" skärm? Spelar i 1920x1200.
Vill att spel som tex GRAW2, Crysis mfl ska flyta på fint.
Läste att kort som tex 8800gt presterar bra, men det hänger troligtvis inte med i den upplösningen jag använder mig av. Eller?
Så vad har ni för tips?
Edit: Kan två 8800GTX i SLI vara ett alternativ som kan fungera?
Ska även uppgradera mig med mer Ram, ny cpu och mobo.
November 19, 2007
Har precis köpt ett Asus Striker Extreme MB och väntar nu på att 2*8800GT ska komma hem.
Har lagt order men det ser ju lite restat ut på lagerna.
Tittade lite på inläggen och det verkar som det är bättre att köra som jag tänkt än att köpa ett 8800GTX.
Är dugen på SLI (därav moderkortet som är helt underbart) och väntar bara på att Crysis ska komma ut på hyllorna.
Är det fortfarande så att det är bäst med 8800GT SLI. Kommer vilja köra på 1920*1200.
2 Guest(s)