August 19, 2001
Är detta normalt med mitt system, när jag kör det oklockat? Kan också nämna att det endast skiljde 32 poäng mellan Detonator 3 12.90 å Detonator XP 21.81... verkar mysko i mina ögon! Jag har installerat alla drivers jag fick med på skivan å win2kagp fixen.... inget tycks hjälpa, kan ngn komma på vad det är för fel? Min polare har ett Asus A7v.. nånting det är iallafall ett VIAKT133 chipset, en 1200Mhz 256 MB pc 133, creative geforce 256, spelen flyter nästan bättre på hans system än mitt! Operation Flashpoint gick bättre på hans system! Jag kan inte sova på nätterna, köpte ju uppgraderingspaket för 8200:-. Jag har strulat med datorn hela helgen nu, å försökt få den å bli bättre... 🙁 Har även fomaterat åtskilliga ggr å flashat BIOSen... Fick förresten 2440 med min gamla dator, en Athlon Classic 600 Mhz 256 Mb SDRAM pc100. Är AMD761chipset slött eller vad? Kan det rentav vara så att mitt Geforce 2 GTS 32 Mb är det som drar ner spelen, eller funkar Creatives kort inte särskillt bra med Epox? Kan ngn ge mig ett VETTIGT svar...
August 15, 2001
varför klagar du på dom poängen? Det är ju mer än tillräckligt till dagens spel! Jag har inte nån superdator, men jag kan spela alla pc-spel på marknaden utan problem!
Dessutom tycker jag att jämföra varann genom att det är dåligt att folk avgör hur många poäng man har på 3dmark2001 babblet! Ett normalt öga märker ingen skillnad på om du har 100 poäng mer än nån annan, jag lovar att spelen flytar (lr hackar) lika mycket för båda!
August 28, 2001
On 2001-09-16 19:55, ShadowZ wrote:
Är detta normalt med mitt system, när jag kör det oklockat? Kan också nämna att det endast skiljde 32 poäng mellan Detonator 3 12.90 å Detonator XP 21.81... verkar mysko i mina ögon! Jag har installerat alla drivers jag fick med på skivan å win2kagp fixen.... inget tycks hjälpa, kan ngn komma på vad det är för fel? Min polare har ett Asus A7v.. nånting det är iallafall ett VIAKT133 chipset, en 1200Mhz 256 MB pc 133, creative geforce 256, spelen flyter nästan bättre på hans system än mitt! Operation Flashpoint gick bättre på hans system! Jag kan inte sova på nätterna, köpte ju uppgraderingspaket för 8200:-. Jag har strulat med datorn hela helgen nu, å försökt få den å bli bättre... 🙁 Har även fomaterat åtskilliga ggr å flashat BIOSen... Fick förresten 2440 med min gamla dator, en Athlon Classic 600 Mhz 256 Mb SDRAM pc100. Är AMD761chipset slött eller vad? Kan det rentav vara så att mitt Geforce 2 GTS 32 Mb är det som drar ner spelen, eller funkar Creatives kort inte särskillt bra med Epox? Kan ngn ge mig ett VETTIGT svar...
Det låter för lite måste jag säga.. Men har du senaste VIA 4in1? Service Pack 2 till Win2k?
Tekniknörd som gillar att träna.
On 2001-09-17 21:13, ShadowZ wrote:
Tack Anton! Du var den som kunde hjälpa mig! Efter att jag installerat Service Pack 2 till win2000pro höjde jag min poäng till 4076 med lite tweakning till grafikkortet! TACK!
Det var så lite så! Bara trevligt att du kunde höja din poäng en hel del dessutom!
Nä det är lite olika hur de nya XP driverna funkar med andra Nvidia kort än GeForce3.. Jag har alltid kört 12.90 innan och har varit mycket nöjd med dem men nu känns XP rätt najs till GeForce3 kortet..
September 11, 2001
ja kör med detonator 12...tror jag.....fick ialla fall ca 1600p i 3dmark....
*christian*
-----------------------------
min burk:
ASUS P3B-F Moderkort
PIII 500@500
192 sdram (pc100)
4gb+40gb
Geforce deluxe 256 med 32 ddrram
1 Guest(s)