July 26, 2006
Jag står inför ett svårt val. Jag vill slänga ut min tv för att jag har så lite plats i mitt rum just nu.
Så jag funderar på att köpa en 32" TV LCD, som jag också då kommer ha som datorskärm. Men kommer bilden hoppa/flimmra osv, kan jag sitta på msn och typ spela spel. Utan att jag får värsta huvudvärken?
och sen måste jag sitta typ 3 meter ifrån för att slippa flimmer eller hur fungerar det? 🙄
Eller så har jag tänkt köpa en 24" tft men jag är rädd att det blir för litet(skärmen för liten då asså) + att jag får strula med tv-kortet. :cy:
edit: jag har dålig syn. Så upplösningen på tvn blir 1368x768 (något sånt).
Men är det för stort & vad hade ni köpt i min situation?
January 8, 2005
ingen direkt erfarenhet men satt på dreamhack med en 14" LCD tv då jag inte pallad släpa med en av mina 2 21" CRT skärmar.. kan säga att det gick helt okej, det var inte TFT skärpa på bilden men jag vande mig snabbt :).. spelade CS:Source utan nada problem.. så ska du mest se på film etc så kan du köra på LCD tvn dock så kanske det blir lite jobbigt med vanlig användning. samt att 32" är lite större än vad jag hade så vet inte riktigt hur det beter sig.
best regards, Pole
September 3, 2001
Kör på 37 tum 1366x768.
Tittar mest på film o surfar internet/skriver arbeten. Spelar på helgerna. Fungerar utan problem.
Har man lite flera krav på upplösningen, som för att spela olika spel och möjligen jobba med bild, så skulle jag inte rekommendera det. All annan bruk funkar för mig iaf.
July 26, 2006
hur många meter ungefär måste jag sitta från skärmen för att inte behöva räkna pixlar? Tänkte mest på mitt lilla rum 🙂
men det går alltså att spela lite hl2 osv och surfa utan problem. Är så rädd för att 24" blir så litet till att se film på och sen på min nuvarande 19"tft kör jag alltid på 1280x1024 och mer kan jag inte ha för jag har dålig syn 🙂
October 22, 2001
Hade tagit en 24tums TFT eftersom man får bättre val med upplösningar.
Sitter man nära en LCD eller Plasma så ser jag iaf pixlarna riktigt bra. Dem brukar försvinna på ca 1,5-2 m avstånd.
Har själv en 20 tums plasma som jag brukar se på film och spela lite på. Fast jag föredrar min 22 tums TFT till allt utom film.
1 Guest(s)