November 25, 2005
För nån vecka sen fick jag för mig att köpa nya minnen. Var lite osäker på vilket moderkort jag hade. Kollade upp det hela och trodde då att mitt kort skulle stödja 400mhz minnen. så jag införskaffade mig 2x 512mb corsair minnen. Efter ungefär en dags datoranvändande började jag få seriösa problem med datorn. Listade till slut ut att det berodde på mina minnen. Kollade då upp det hela och då visade det sig att min moderkort bara stödjer 333 mhz minnen. Ska inte minnena vara bakåtkompatibla? Är mina minnen bara skrot nu eller? Hörde också lite prat om att AMD64 moderkorten inte kommer så bra överens med PC3700 minnen. Stämmer det?
October 20, 2001
Dom är bakåtkompatibla ja och stödjer inte ditt A64 moderkort mer än 333Mhz? Det låter skumt för mig iallafall men det kanske finns såna moderkort...
Sist jag såg ett sånt kort som bara stöde 333Mhz var några år sedan.
Hur som hellst jag körde PC4000 minnen när det fanns kort som bara stöde PC2700 så det är inga som hellst problem, vad som händer är bara att minnena går endast som högst i den hastighet som moderkortet klarar av. Du kan inte ställa in i bios att den ska köra minnen i 400Mhz om kortet inte klarar av det för då startar inte datorn. MEN du kan köra minnen som är specade för 400Mhz i 200Mhz utan problem. Låter lite inveklat kanske men det är sent, ha de!!
1 Guest(s)