June 17, 2005
jag skaffade ett par såna igår MEN dom fungerar inte så bra med winXP och ati radeon kombination som jag har, så jag ska byta till win 2000 o se hur dom går.
det enda spel jag fått dom att funka med är maxpayne o där syns 3dn nästan enbart i sekvenserna man ser när man dödat några och allt går i slowmo och man får se hur dom faller från olikavinklar. q3 testade jag oxå det funkade utan problem men trots att allt funkade som det skulle uteblev 3d effekten :/ men som sagt så kör jag xp med ati som inte va rekomenderat från flera med dessa glasögon
men med folk med kort från nvidia har jag bara hört possitiva resultat. sen så finns det med lcd drivrutiner hur dom funkar vet jag inget om eftersom jag inte har lcd skärm.
ska testa med win2000 sen o se hur det blir. hoppas ni blivit visare 🙂
June 17, 2005
jag kör inte cs, men jag försökte testa brain breed fast det hakade sig fast det kan bero på att brillorna vill ha en upplösning runt 800*600 - 1024*768 och jag försökte köra igång det på 1600*1200.
glömde säga att jag blev grymt imponerad av hur bra 3d'n blev i max payne(när den väl visade sig), jäkligt häftigt!
har man lite pengar över o gillar o meka med inställningar och sånt och är intresserad av "äkta" 3d grafik så kan det vara ett hyffsat köp
June 17, 2005
har testat liter serious sam och q3, de största felen jag märker är att bakrunden "smetas" ut och att tex en vägg försvinner och eller en fiende blir osynlig så det är mest såna fel, fast jag kan skriva hur dom beter sig i win2000 när jag hittat det efter midsommar. har inte haft så mkt tid att testa än, men det kommer
ha en trevlig midsommar föresten! 😀
1 Guest(s)