February 5, 2002
Då var det dags att vända sig till forumet igen.
Jag har ett Creative GF4 TI4400 med Detonator 28.32 + Refresh rate fix installerat, men när jag kör 3DMARK 2001SE så hänger sig datorn vid olika tester i 3DMARK. Den hänger sig som sagt inte på samma ställe hela tiden, utan det varierar.
För övrigt kör jag en P4 1.8A på ett ASUS P4S333 MK, och 256 MB Winbond PC2700 minnen. Jag har installerat SIS senaste AGP drivers.
Hoppas att det finns någon här som kan hjälpa mig. Värt att nämna är att när jag körde ovan nämnda system på ett Soltek85DRS mk, så fungerade allt prima. Jag körde med samma drivers både på agp och detonator.
April 14, 2001
Infinite loop är en DirectX bugg. Prova nåt av detta i följande ordning:
1. Ställ PCI latency till to 0 i bios
2. Slå av Fastwrite i Bios
3. Plug and Play OS i BIOS till NO
4. Stäng av "kombinerad skrivning" under Egenskaper för bildskärm/avancerat/Felsök.
5. Plug and Play OS i BIOS till NO
6. Använd dxdiag gå till bilskärm och kolla så att VDD = NV4_mini.sys INTE NV4.sys
7. Ändra i registret
[HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesnv]
Ändra sökvägen till System32 DRIVERS nv4_mini.sys
8. Samma sak här [HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesnv4]
Ändra sökvägen till System32 DRIVERS nv4_mini.sys
Skriv gärna hur det gick.
[ Detta Inlägg ändrades av: Hogan den 2002-04-17 22:11 ]
November 29, 2001
Något som funkade för mig var att se till att inga enheter delade IRQ, inga mer loops, inget mer sprakande ljud osv.
Många har löst problemet genom att "stänga av" all form av överklockning o kört sitt minne på minst aggresiva inställningarna osv.
BTW: Det är inte en bugg i DirectX, det händer i Open GL också, och även när ingen 3D eller Direct Draw används osv.
April 14, 2001
Jo jag har säkert fel i vanlig ordning Tycker det är skumt att man inte ska kunna komma till rätta med problemet efter så lång tid. Har läst alla möjliga och omöjliga lösningar på detta problem. På Microsoft verkar det som om man inte vet om problemet, dra ner "Hårdvaru acc" vill dom att man ska göra!!!
November 29, 2001
Som sagt häner det även i situationer där DirectX inte är inblandat. Bevis nog tycker jag iaf.
Men problemet verkar vara värst under vissa förutsättningar:
VIA + Athlon + GeForce 3 + överklockning/tweakning + Windows XP (och 2000 till viss del) verkar vara den mest sårbara konfigurationen man kan stöta på
[ Detta Inlägg ändrades av: UndaC den 2002-04-19 01:06 ]
September 12, 2001
On 2002-04-18 23:39, UndaC wrote:
Som sagt häner det även i situationer där DirectX inte är inblandat. Bevis nog tycker jag iaf.Men problemet verkar vara värst under vissa förutsättningar:
VIA + Athlon + GeForce 3 + överklockning/tweakning verkar vara den mest sårbara konfigurationen man kan stöta på
Men detta händer även många som kör med P4...
Personligen så tror jag att detta har med Nvidia att göra...jaja det finns fler teorier än lösningar på detta ytterst jobbiga problem.
November 29, 2001
On 2002-04-19 00:09, skiroy wrote:
Men detta händer även många som kör med P4...Personligen så tror jag att detta har med Nvidia att göra...jaja det finns fler teorier än lösningar på detta ytterst jobbiga problem.
Jo fast det händer med Radeon oxå, o även Kyro har jag hört
June 18, 2001
Tja, DirectX 8.1 ihop med chipset drivers och NVIDIA drivers är det som samtliga verkar vara överens om, inte CPU beroende alls. Det händer oftare med VIA chipset än andra, men även i vissa fall med iNTEL chipset t.o.m. Hur som helst har jag inte sett skymten av denna bugg sedan detonator 27.xx+. Har du kollat i egenskaperna för gfx kortet att du inte har någon gammal fil med ?!?!?
2 Guest(s)