February 21, 2004
Arrangerade LAN nu i helgen o fick såklart nätdelen till hårddisken stulen. Då farsan har lödcert tänkte jag be honom att fixa ny kontakt från adapter då det verkar va en s-video 4pin man kopplar in, men vad är det för kopplingsschema ? Hittar inget på google eller Lacie.com. Vore väldigt tacksam för hjälp, vill inte paya 300 för något man redan köpt en gång
April 7, 2002
Jag har inget kopplingsschema på kontakten men jag vet hur man plockar isär lådan så du kan kolla inuti. Det sitter en helt vanlig pata disk i så det borde inte vara så svårt att se vad som händer med strömbanorna på kretskortet.
Man får vara jäkligt försiktig när man öppnar lådan då den är gjord av plast... (aluminium my ass) på undersidan finns det små ventialtions hål, i dessa ska du placera en rak liten skruvmejsel, du ska inte benda upp med hjälp av denna utan du ska bara ha ett litet spänn för att hjälpa den isär.
På långsidorna på undersidan ser man på kanterna att det är där man behöver "benda" men man ska inte benda upp den utan man ska bara precis bukta ut långsidan så man kan se de "piggar/hullingar" som håller ihop lådan. vi snackar ca 1.5 mm som du ska benda ut sidan. där sitter 4 eller 5 piggar per sida. Du kommer att behöva något att stoppa mellan piggarna och deras fästpunkter. Använd ficklampa för att se dom!
Jag använde budgetbrytbladsknivar köpta på clasohlson men vad som helst som är riktigt tunt borde fungera fint.
enklast är att "benda" en gång för varje "pigg" när detta är gjort så ska det räcka med att du försiktigt "drar" i ventilationshålen på den sidan som du har "bent" up.
Nu ska sidan lossna och du borde kunna se in i lådan.
Troligtvis kommer du behöva göra samma sak på motsvarande långsida.
Lycka till! 🙂
1 Guest(s)