August 7, 2003
Hmm, nej inte på den specifika disken, men jag tror det "egentligen" är samma disk hårdvarumässigt som RE2 disken ( http://techreport.com/reviews/.....dex.x?pg=1 ) ungefär som Maxline III och Diamondmax 10 är samma eller Seagate nya NL35 och 7200.9 osv osv... Fast det är klart olika firmware kan göra en hel del prestandaskillnader, bör dock inte bli sämre för Desktopmaskin (om de gjort någotsånär rätt)
Jag har också sett priserna på Komplett och blivit lite småhård...
November 29, 2001
Redfaction wrote: Westerns diskar är väl knappast bäst längre? Samsung är snabbare, seagate driftsäkrare..jaja det är bara jag som tycker det nu kanske men de enda diskar jag har haft fel på är Western diskar, samt att de låter så j**la illa..:)
Är sugen på en prisvärd disk med 16 MB cache, SATA-II interface, 7200 RPM och NCQ.
Nån som hört rykten om en Raptor-uppföljare?
En disk med äkta SATA-II interface, 10-15k RPM, NCQ och 16-32 MB cache vore ju helt underbart.
Skulle köpt fyra stycken direkt och kört två i RAID0 för windows och två i RAID0 för spel o program man använder ofta. 🙂
September 12, 2005
UndaC wrote: [quote=Redfaction]Westerns diskar är väl knappast bäst längre? Samsung är snabbare, seagate driftsäkrare..jaja det är bara jag som tycker det nu kanske men de enda diskar jag har haft fel på är Western diskar, samt att de låter så j**la illa..:)
Är sugen på en prisvärd disk med 16 MB cache, SATA-II interface, 7200 RPM och NCQ.
En disk med äkta SATA-II interface, 10-15k RPM, NCQ och 16-32 MB cache vore ju helt underbart.
Skulle köpt fyra stycken direkt och kört två i RAID0 för windows och två i RAID0 för spel o program man använder ofta. 🙂
... Du skall titta på scsi, inte på sata-II 😛
September 12, 2005
UndaC wrote: [quote=Ihmrat]
Mjae, pallar inte med en extra kontroller som dessutom kostar skjortan.
mjao... om du prompt skall ha någon form av raid börjar det kosta, men du kan få ett fullt kompetent kort för under tusenlappen (iaf sist jag kollade) och scsi presterar bra nog utan raid0, vill jag mena...
August 7, 2003
UndaC wrote: Nån som hört rykten om en Raptor-uppföljare?
Med tanke på att disktillverkarföretagen har "föredömligt" långa introduktionstider eller rättare sagt papperslanserar diskar sisådär ett ÅR innan de släpper ut dem på marknaden så... är det nog ingen idè vänta på såna diskar.
Men jo jag har "hört talas" om en uppföljare till Raptor. 146 Gb WD 10k SATA drives (inte 15k). Tydligen bara flera plattor, ingen annan skillnad 🙁
Sen så har tydligen Dell en 80Gb "special-version" av Raptor... hmm.
Jämför WD800 http://saiyanmanxl.wiredhub.ne.....tor_02.jpg &
WD740 http://www.pcstats.com/article.....b_pspc.jpg
Vääääry strange, men är man stor som Dell kanske man kan få lite special-drivar levererade.
SAS kanske? snart borde väl produktionslinjerna gå mer ihop ifall man kan köra Scsi på samma fysiska lager som Sata... *spekulerar*
November 29, 2001
Tänkte återuppliva tråden genom att fråga om någon känner till en SATA2-disk med 16 MB cache, NCQ, 7200 RPM, minst 100GB-plattor och ett utrymme på 200-300 GB.
Trodde det skulle vara lätt som en plätt att hitta en sådan men ack vad jag gått bet under mina sökningar i prissökningsmotorerna.
March 19, 2003
Ihmrat wrote: [quote=UndaC][quote=Redfaction]Westerns diskar är väl knappast bäst längre? Samsung är snabbare, seagate driftsäkrare..jaja det är bara jag som tycker det nu kanske men de enda diskar jag har haft fel på är Western diskar, samt att de låter så j**la illa..:)
Tror du menar Fibre Channel diskar och inte SCSI 😛
October 15, 2001
UndaC wrote: Tänkte återuppliva tråden genom att fråga om någon känner till en SATA2-disk med 16 MB cache, NCQ, 7200 RPM, minst 100GB-plattor och ett utrymme på 200-300 GB.
Trodde det skulle vara lätt som en plätt att hitta en sådan men ack vad jag gått bet under mina sökningar i prissökningsmotorerna.
Seagate 7200.9
1 Guest(s)