August 11, 2006
Jag har precis installerat 4GB RAM i min dator som kör Vista 32-bit. Dock visar den bara 3.3 GB, vafan tänkte jag och ringde Alina Systems support.
Snubben där babblade om att man bara kunde googla och installera en patch så skulle det funka. Dock va han finlandssvensk så jag förstod inte riktigt vad han sa.
Kan någon här hjälpa mig, och först och främst, är det möjligt att ett 32-bit OS visar 4GB ram?
Tack
Beamoo wrote: Jag har precis installerat 4GB RAM i min dator som kör Vista 32-bit. Dock visar den bara 3.3 GB, vafan tänkte jag och ringde Alina Systems support.
Snubben där babblade om att man bara kunde googla och installera en patch så skulle det funka. Dock va han finlandssvensk så jag förstod inte riktigt vad han sa.Kan någon här hjälpa mig, och först och främst, är det möjligt att ett 32-bit OS visar 4GB ram?
Tack
32bitars kan inte använda sej av 4GB RAM, Nej..
Men det gör hellre ingen skada..
För att nyttja alla 4GB måste du köra 64bitars.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 11, 2006
ilg@dd wrote: [quote=Beamoo]Jag har precis installerat 4GB RAM i min dator som kör Vista 32-bit. Dock visar den bara 3.3 GB, vafan tänkte jag och ringde Alina Systems support.
Snubben där babblade om att man bara kunde googla och installera en patch så skulle det funka. Dock va han finlandssvensk så jag förstod inte riktigt vad han sa.Kan någon här hjälpa mig, och först och främst, är det möjligt att ett 32-bit OS visar 4GB ram?
Tack
32bitars kan inte använda sej av 4GB RAM, Nej..
Men det gör hellre ingen skada..
För att nyttja alla 4GB måste du köra 64bitars.
Tack! Slipper jag leta runt som en dåre på nätet då 🙂
1 Guest(s)