512Mb ram el 768Mb|Page 2|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
512Mb ram el 768Mb
Dsk
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
sp_UserOfflineSmall Offline
942203
August 26, 2005 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

marXos wrote: då återkommer jag till något som jag vet tjatats förut. skulle jag istället köpa en 1024-sticka, finns det då någon risk att nästa sticka jag köper separat inte funkar med min gamla? och återigen, finns det under några omständigheter någon poäng med att använda min gamla 512a?

Köper du en till sticka av samma märke och modell så är det inga problem. Annat märke och samma timings/frekvens ska inte heller spela någon roll.
Corsairs och kingstons value ram har funnits ett bra tag och lär finnas ett bra tag framöver så väljer du en sådan är det nog säkrare än om du går på andra mindre kända märken.

Du kan väl köra med din gamla pc2700 sticka om du vill men då tappar du minnesbandbredd vilket iof kanske inte gör något om du inte är ute efter topprestanda utan bara vill slippa tuggandet på hårddisken när du kör Battlefield 2(det äter mycket ram, tog det som exempel).
Spelar du inte så mycket så kvittar det nog hur du gör men du kan ju tjäna någon FPS om du kör en pc3200 och klockar den så högt det går än om du blandar i din pc2700 och kör på maxhastigheten på den.

marXos
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
sp_UserOfflineSmall Offline
942682
August 27, 2005 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

nu har jag sålt min gamla sticka, o nägra andra grejer. tänkte därför göra min investering. tror ändå jag kommer satsa på ett kit om 2x512, typ corsair value. har ju ändå fyra slotar o behöver inte spara plats genom att köpa en 1024. som jag har förstått det funkar dual o allt, även om jag skulle köpa 2x512 till vid ett senare tillfälle. tror heller inte att jag kommer ha mer än 2gig ram på det här moderkortet. så högprioterad e inte datorn mellan de uppgraderingar jag gör sådär var tredje år.... tack för alla tips!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 230
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL