October 22, 2007
ursäkta att jag startar en ny tråd för den här saken....men det är så att jag har en amd 5200+x2 som jag ska byta till en 6850x2 har ett 8800gtx som jag inte kan tömma helt med min amd prolle..tror ni jag får bättre fart på kortet med den nya prollen altså kommer jag märka nån skilnad...tacksam för eran syn på detta
April 13, 2004
Det lär bli en del skillnad ja, speciellt om du hottar C2D litegrand, men räkna inte med underverk
Kolla gärna här: http://www23.tomshardware.com/.....;chart=425
October 22, 2007
Matts wrote: Du kommer ju få bättre prestanda, men hur vet du att du inte lyckas tömma den helt ?
Att du ser högre resultat på tester beror ju säkert på att dem kör med en bättre procc också.
japp det är nog en del av sanningen...men det jag lutar min teori mot är gämförelse med en kompis som har en amd6000+ 8800gts han får lite bättre en mig i 3dmark ..vist det är bara ett program..men jag hoppas bara på en förbättring för jag är inte nöjd med min prestanda just nu
October 22, 2007
Jalle64 wrote: Tänk bara på att AMD:n inte hade det snabbaste minnet, och att det finns två versioner på prollen, en som var lite snabbare än den du fick på länken
tackar för era synpunkter återkommer med rsultat i fps om ca 1 vecka. med min amd får jag som lägst 50 fps max drygt 200 med max i 1680 *1050 i cod4 demot..som sagt återkommer å berättar om det blev bättre med intel
December 14, 2005
janorgan wrote: [quote=Jalle64]Tänk bara på att AMD:n inte hade det snabbaste minnet, och att det finns två versioner på prollen, en som var lite snabbare än den du fick på länken
tackar för era synpunkter återkommer med rsultat i fps om ca 1 vecka. med min amd får jag som lägst 50 fps max drygt 200 med max i 1680 *1050 i cod4 demot..som sagt återkommer å berättar om det blev bättre med intel
Hur får du ut fps i det demot?
October 22, 2007
Niklas Brandin wrote: [quote=janorgan][quote=Jalle64]Tänk bara på att AMD:n inte hade det snabbaste minnet, och att det finns två versioner på prollen, en som var lite snabbare än den du fick på länken
lada ner fraps..föresten nu håller jag på att instalera dom nya delarna om alt funkar så skriver jag snart hur det blev 😀
October 22, 2007
janorgan wrote: [quote=Niklas Brandin][quote=janorgan][quote=Jalle64]Tänk bara på att AMD:n inte hade det snabbaste minnet, och att det finns två versioner på prollen, en som var lite snabbare än den du fick på länken
ladd ner fraps http://www.fraps.com/download.php ..föresten nu håller jag på att instalera dom nya delarna om alt funkar så skriver jag snart hur det blev 😀
October 22, 2007
janorgan wrote: [quote=janorgan][quote=Niklas Brandin][quote=janorgan][quote=Jalle64]Tänk bara på att AMD:n inte hade det snabbaste minnet, och att det finns två versioner på prollen, en som var lite snabbare än den du fick på länken
ladd ner fraps http://www.fraps.com/download.php ..föresten nu håller jag på att instalera dom nya delarna om alt funkar så skriver jag snart hur det blev 😀
.....nu har jag meckat klart. viken skilnad det blev i det jag har hunnit testat .3dmark 05 amd 14000p. intel 17800p..3d06 amd 9400p. intel 11500...spel jag hunit testat är collin dirt som jag nu kann maxa. alt på ultra å hig som går+4*sampling 1680*1050 vilket jag inte kunde spela på förut .rinner nu på som vatten...det köp käns som en riktigt bra uppgradering kann rekomendera alla amd ägare att tyvärr så äger intel data marknaden 😀
October 22, 2007
janorgan wrote: [quote=janorgan][quote=janorgan][quote=Niklas Brandin][quote=janorgan][quote=Jalle64]Tänk bara på att AMD:n inte hade det snabbaste minnet, och att det finns två versioner på prollen, en som var lite snabbare än den du fick på länken
.....nu har jag meckat klart. viken skilnad det blev i det jag har hunnit testat .3dmark 05 amd 14000p. intel 17800p..3d06 amd 9400p. intel 11500...spel jag hunit testat är collin dirt som jag nu kann maxa. alt på ultra å hig som går+4*sampling 1680*1050 vilket jag inte kunde spela på förut .rinner nu på som vatten...deta köp käns som en riktigt bra uppgradering kann rekomendera alla amd ägare att byta. tyvärr så äger intel data marknaden 😀
October 22, 2007
Jalle64 wrote: Det var ju roligt att det känns som en bra/lönsam uppdatering 😀
En sak jag undrar över är varför du hela tiden lägger in citat från dig själv? 🙄 Detta gör tråden onödigt lång 😕
jag är inte så bra på hur det funkar inom olika forum..altså hur man citerar skriver brukar inte gör a det så ofta..så ursäkta att jag klantar till det jag ska försöka skärpa MIG 😀
October 22, 2007
Poontus wrote: ja, en skärpning måste till, att citera sig själv flera gånger om ser inte bra ut alls. och skriver du något som svar på föregående inlägg så behöver man i 90% av fallen inte ha med något citat eftersom inlägget hamnar direkt efter det man skriver om.
med rädsla att göra mera fel törs jag nog inte skriva mer...men tack för alla svar
1 Guest(s)