December 19, 2000
Det här med 5 och 3.3 vlten på på mobot å nätagget kan ibland var ett problem...bästa vore om du kunde mäta upp hur mycket du får ut från nätagget....förmodligen får du för lite därifrån.
På vissa nätagg kan man ändra det på nätagget...med små rattar...annar kan du ju testa med att ta med agget till den lokale elektikarn...å se om dem kan skruva upp det åt dig..både 5 å 3 volten....nu vet jag inte vad du har för nätag..men detta problem uppstår främst med lite billigare nätagg.
Sen finns ju givetvis möjligheten att ditt moderkort inte släpper all ström som behövs....då kan det vara lite värre.
Då är det volt modd som gäller...ingen rolig historia.
"Lycka till"
April 3, 2001
det roliga är att när jag testade klocka med ett TnT 2 16megs kort som inte drar så mycket ström så botade datorn igång som vanligt i 160Mhz Fsb.. men när jag kör mitt gainward Geforce 2 pro så startar datorn men det kommer ingen bild.. jag kommer tom in i windows o hör inbotnings ljudet men "blackscreen".. Så Grafikkortet drar nog lite mycket ström.. Men hur ser man i natagget om man kan ändra så man får lite mer "Power" då?
2 Guest(s)