April 2, 2005
vill verkligen köpa ett 6600gt eller 6800gt kort till datorn, problemet är bara att mitt nätagg bara ger 250w. Och nätagget kan jag inte byta ut eftersom det är de enda som passar mitt chassi (compaq).
Så funkar ett 6600gt eller 6800gt med 250w? Just nu kör jag ett ti46 ifall ni undrar.
I datorn kör jag nu med:
120gb hårddisk
200gb hårddisk
dvd-brännare
dvd-rom
floppy
December 5, 2001
sweetdick wrote: vill verkligen köpa ett 6600gt eller 6800gt kort till datorn, problemet är bara att mitt nätagg bara ger 250w. Och nätagget kan jag inte byta ut eftersom det är de enda som passar mitt chassi (compaq).
Så funkar ett 6600gt eller 6800gt med 250w? Just nu kör jag ett ti46 ifall ni undrar.
I datorn kör jag nu med:
120gb hårddisk
200gb hårddisk
dvd-brännare
dvd-rom
floppy
Processor?
March 5, 2005
sweetdick wrote: vill verkligen köpa ett 6600gt eller 6800gt kort till datorn, problemet är bara att mitt nätagg bara ger 250w. Och nätagget kan jag inte byta ut eftersom det är de enda som passar mitt chassi (compaq).
I datorn kör jag nu med:
120gb hårddisk
200gb hårddisk
dvd-brännare
dvd-rom
floppy
Även om det är bra kvalité på compaq nätaggar så tvivlar jag hårt på att det kommer funka, och då tänker jag på 6600GT. 6800GT kan du bara glömma direkt. Även om datorn startar med kortet (osanolikt nog) så kommer du få skumma krascher så fort du startar ett spel som sätter lite press på kortet. Och då riskerar du att även bränna moderkortet/minnen/graffe ja du hajjar. Eftersom inte alla nättagg bara slocknar. Vissa dör. Och millisekunder innan dom gör det kan det bli tal om stora överspänningar=boom. Visst det ska finnas skydsmekanismer mot sånt otrevligt betende 😛 men ibland fungerar dom inte. Till och med ofta faktiskt. Det är inte värt det. köp ett nytt chassi och minst 350W PSU. Ta inte den biligaste "no name" skit, det brukar straffa sig det med.
1 Guest(s)