June 22, 2005
Tjena. Jag har nyss bytt ner mig till ett enda 6600GT kort men har lite problem med det. Det är ett "Leadtek Winfast 6600GT TDH 128mb".
Enligt leadtek så skall kortet vara klockat vid 500mhz på core och 1000mhz på minnena original, vilket det inte är. Originalhastigheterna på just mitt kort är på 550mhz respektive 1.09ghz. Det går vid dessa hastigheterna inte att köra en enda 3d applikation utan extremt mycket artifacts. Jag bytte således kylning på kortet till en lite råare 6600GT kylning från ett annat kort jag har (msi 6600gt) men inte ens detta hjälpte.
Klockningsverktyget jag använder är nvidias egna (via nvtweak.reg). Trycker jag där i på "Detect optimal frequencies" så sätter den sig på 550/1.09 utan att testa det minsta. Trycker jag sen på "Test frequencies" vid dessa hastigheter så klagar den direkt på att det är för mycket.Skärmen blinkar till svart en gång och den sätter sig på dessa hastigheterna automatiskt. Klockar jag ner kortet till de 500/1000mhz som det skall vara så funkar det utmärkt i 3d osv.
Vad kan problemet vara? Kan någon tidigare ägare ha flashat om kortet eller något?
Här är url till leadteks specifications på kortet:
http://www.leadtek.com.tw/eng/.....#038;act=2
Tack på förhand! //Jens
February 1, 2003
Har du testat Leadteks winfox II som ingår i kortet? Där går det att klocka kortet i 2D, 3D eller båda. För mig på mitt tillfälliga Leadtek 6600GT AGP(500/900) så funkade Coolbits upp till ungefär samma nivå som för dig innan den klagade över att den inte klarade av att testa frekvenser över detta oavsett kylningen(Zalman Fatal1ty FS-V7 från mitt 6800GT, VF700 Alcu liksom original), fast med winfox II så funkar 601/1125 utan större problem liksom med Rivatuner om man tvingar det att inte testa frekvenserna. 36-45 grader temp med en Zalman VF700Alcu på 12V har jag och anser att denna duger till 6600GT.
Högre frekvens på minnet gav grafikfel för mig direkt.
Antagligen har korten blivit sämre sen dom testats av div sidor, då dom där kan få upp dom i 1150 på minnet utan klagomål av drivrutinen.
June 22, 2005
gamer wrote: Har du testat Leadteks winfox II som ingår i kortet? Där går det att klocka kortet i 2D, 3D eller båda. För mig på mitt tillfälliga Leadtek 6600GT AGP(500/900) så funkade Coolbits upp till ungefär samma nivå som för dig innan den klagade över att den inte klarade av att testa frekvenser över detta oavsett kylningen(Zalman Fatal1ty FS-V7 från mitt 6800GT, VF700 Alcu liksom original), fast med winfox II så funkar 601/1125 utan större problem liksom med Rivatuner om man tvingar det att inte testa frekvenserna. 36-45 grader temp med en Zalman VF700Alcu på 12V har jag och anser att denna duger till 6600GT.
Högre frekvens på minnet gav grafikfel för mig direkt.
Antagligen har korten blivit sämre sen dom testats av div sidor, då dom där kan få upp dom i 1150 på minnet utan klagomål av drivrutinen.
Får testa winfox då. Hade winfox till mitt gamla geforce3.. efter det vägrar jag installera det igen men jag kan ju testa. btw jag kunde köra mitt gainward 6600gt i över 1150 på minenna..
1 Guest(s)