October 5, 2005
Sticky111 har skickat resultat till mig om hans lyckade upplåsning av 6800GS AGP.
OBS! På något konstigt sätt så visar sig 6800GS AGP som ett 6800GT i drivrutinerna! Detta är fallet för alla jag känner som har ett XFX 6800GS AGP!
Korter är alltså upplåsbart till 16 pixel pipelines och 1.6 vertex shader, kortetär också mycket överklockningsvänligt som ni ser i bilderna nedan:
Som ni ser så verkarkortet vara överklockningsvänligt 😀
Här ser ni de upplåsta enheterna
Här också 😉
Och här också 😉
Ni kan hitta Sticky111 på Anandtech forumen!
// Hjalmar Mill
January 12, 2006
Fick mitt kort i går kväll, ett XFX-kort, men mitt funkar inte när låst upp alla 16 pipes utan att få en massa massa pixelfel eller flimmer när jag testar i 3DMark05 🙁 Var inne i riva tuner och gjorde justeringarna och fick sparat allt så den bekräfade 16/1,6. Kan jag ha gjort något fel, eller kan det vara så att alla kort inte går att låsa upp, är lite nybörjare på detta?
Oklockat (350 / 1000 MHz) i 3DMark05 = 4398p
Klockat till 399 / 1105 med 12,1.5 pipes = 4865p
(VS 2400p med mitt ATI 9800 non Pro)
Har för övrigt bytt fläckten på kortet till ett Artic Cooling vilket verkligen behövdes för att få ner ljudnivån...
August 13, 2004
ando: Här är en guide för 6800LE/NU men det funkar väl på samma sätt som med GS.
January 12, 2006
Nej, det är lite synd, kollat lite på andra forum och det verkar som många lyckats, men skönt att veta att jag inte är ensam... 😕
430 / 1180 MHz, 12x1,6vp = 5211p får räcka så...
Direkt efter att ha ha kört kört 3DMark ett antal ggr ligger jag på ca 52 grader så tempen är ju under kontroll och den nya kylningen verkar göra sitt jobb (och är betydligt tystare) 😎
January 6, 2003
Nu har jag lyckats ordentligt...igen 🙁
Det funkade inte alls för mig
När jag startade upp datorn efter att ha låst upp till 16 pipelines, så tar det väldigt lång tid för att skrivbordet ska komma fram, och musen/tagentbordet går inte att använda. så jag kan inte starta rivatuner och ändra tillbaka...
Testade i felsäkert läge, men det går ju inte där heller
Så, finns det någon flash-diskett eller liknande att få tag, så jag kan ändra tillbaka...
Sökte lite, och hittade detta:
http://www.leadtek.com.tw/eng/.....eField.y=0
Går det använda det bioset?
Jag ett xfx geforce 6800gs 256mb
January 6, 2003
Går det att använda något av dessa bios?
http://www.mvktech.net/compone.....70/page,2/
Eller skulle någon kunna spara ner sitt bios och skicka till mig?
January 6, 2003
Verkar som att pipes kan vara trasiga, eller så är dom låsta på något sätt
Men det var bara att avinstallera rivatuner, jag som trodde att man låste upp pipsen i bioset, via rivatuner...
Nu ska jag försöka igen...eller nää, nu ska jag använda kortet lite, kan ju gå sönder nästa gång 😛
November 15, 2004
ando wrote: Nu har jag lyckats ordentligt...igen 🙁
När jag startade upp datorn efter att ha låst upp till 16 pipelines, så tar det väldigt lång tid för att skrivbordet ska komma fram, och musen/tagentbordet går inte att använda. så jag kan inte starta rivatuner och ändra tillbaka...
Så, finns det någon flash-diskett eller liknande att få tag, så jag kan ändra tillbaka...
http://www.leadtek.com.tw/eng/.....eField.y=0
Går det använda det bioset?Jag ett xfx geforce 6800gs 256mb
'
det fick jag med efter en installation av nytt grafikkort..
var tvugen att formatera om datorn och installera xp igen
May 12, 2001
Zix0r wrote: [quote=ando]Nu har jag lyckats ordentligt...igen 🙁
http://www.leadtek.com.tw/eng/support/search.asp?keyword=6800&imageField.x=0&imageField.y=0
Går det använda det bioset?Jag ett xfx geforce 6800gs 256mb
'
det fick jag med efter en installation av nytt grafikkort..
var tvugen att formatera om datorn och installera xp igen
Hade det inte varit lättast att prova med ett annat grafikkort och avinstallera rivatuner? 😉
2 Guest(s)